چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

گروه ورزشی: بعد از پایان لیگ برتر، هنگامی که تیم‌ها از آخرین وضعیت خود در جدول رده‌بندی لیگ نهم با‌خبر شدند، 5 تیم اول خود را به‌عنوان مدعیان فصل آینده لیگ معرفی کردند

البته سپاهان به‌عنوان قهرمان لیگ با نگه داشتن امیر قلعه‌نویی سعی دارد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. قلعه‌نویی که 2 فصل متوالی با استقلال و سپاهان قهرمان لیگ شده، برای بار سوم این عنوان را می‌خواهد.

ذوب‌آهن  هم که در 2فصل گذشته نایب قهرمان شده، ‌ برای سومین فصل متوالی با مربیگری منصور ابراهیم‌زاده  می‌خواهد یک پله صعود کند. استقلال اما به‌عنوان تیم سوم با جدایی مدیرعامل و مرفاوی وضعیتی مبهم دارد، درحالی‌که علی دایی، سرمربی پرسپولیس در فصل دوم حضورش در این تیم قهرمانی می‌خواهد؛

به خصوص اینکه دایی با پرسپولیس قهرمانی جام حذفی را تجربه کرده و به‌دنبال قهرمانی در لیگ برتر است. همچنین استیل‌آذین در نخستین حضور خود در لیگ برتر که به‌عنوان پنجمی دست یافت، درصدد است خیلی زود قهرمان لیگ برتر شود. آیا این
5 باشگاه در فصل نقل و انتقالات می‌توانند تیمشان را تقویت کنند و پا به لیگ دهم بگذارند؟

سپاهان و حفظ ستاره‌ها

سیاست  سپاهان در فصل نقل و انتقالات حفظ ستاره‌هاست و البته نگه داشتن امیر قلعه‌نویی. سرمربی این تیم‌ در آخرین اظهارنظر گفته که در سپاهان می‌ماند و به استقلال و استیل‌آذین نخواهد رفت.

گفته می‌شود این مربی با مبلغ قرارداد بالا در سپاهان می‌ماند و در عین حال قلعه‌نویی تنها قرارداد داخلی بسته است. این تیم البته با مهدی کریمیان و مهدی جعفرپور تمدید قرارداد کرده و درصدد است عقیلی را هم نگه دارد. با اینکه مدافع سپاهان با قلعه‌نویی اختلاف دارد اما سرمربی این تیم هرگز نمی‌خواهد این بازیکن را از دست بدهد.

اما مهم‌ترین خرید این تیم تا حالا جانواریو، هافبک برزیلی بوده است؛ کسی که با مبلغ قرارداد بالا به اصفهان رفت. محمد رجب‌زاده و ناصحی 2 بازیکن فصل گذشته ابومسلم نیز با سپاهان قرارداد 3ساله بسته‌اند و هاشم بیک‌زاده قرارداد داخلی امضا کرده است.

ذوب‌آهن؛ سیاست 2 فصل گذشته

موفقیت ذوب‌آهن در لیگ نهم را به لیگ هشتم ربط می‌دهند و اینکه کمترین تغییرات در مجموعه تیمی باعث موفقیت ذوب‌آهن بوده است. حالا مدیرعامل باشگاه درصدد حفظ ابراهیم زاده، سرمربی تیم  است. همچنین تا به حال 2 بازیکن به‌طور رسمی از این تیم جدا شده‌اند؛

محسن مسلمان به‌دلیل مشکل خدمت سربازی و حسن اشجاری که  با وجود یکسال قرارداد با پرداخت 350 میلیون تومان از این باشگاه جدا شد. ذوب‌آهن اما جلال رافخایی را از ملوان به خدمت گرفت و ایگور کاسترو نیز یکسال دیگر با این باشگاه تمدید کرد. همچنین محمدرضا خلعتبری که درصدد جدایی از این تیم بود، فعلا تصمیم به ماندن گرفته است.

استقلال؛ بحران جدایی

سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی و جانواریو از استقلال جدا شده‌اند و بیک‌زاده هم در آستانه جدایی از این تیم قرار دارد؛ درحالی‌که این تیم این روزها سرمربی ندارد و بازیکنانی چون وحید طالب‌لو، خسرو حیدری، آرش برهانی، مهدی امیرآبادی و ... در حال حاضر قراردادی با این باشگاه ندارند.

جالب اینکه حنیف عمران‌زاده که یکسال دیگر قرارداد دارد، می‌خواهد جدا شود. استقلال با از دست دادن 3 بازیکن اصلی خود و احتمال جدایی برخی دیگر از بازیکنان، تا حالا تنها موفق به جذب دسوزا، جواد شیرزاد و مصطفی صالحی نژاد شده است.

پرسپولیس؛ بدون خرید

علی دایی پیش‌تر با کریم انصاری فر  صحبت کرده بود تا او را به عضویت باشگاه پرسپولیس درآورد  اما مهاجم سایپا یکسال دیگر با این تیم قرارداد دارد و این باشگاه برای صادر کردن رضایت نامه 500 میلیون‌تومان  از پرسپولیس درخواست کرده است.

موضوعی که فعلا پرسپولیس را وادار به عقب نشینی کرده است؛ البته پرسپولیس هم برای صادر کردن رضایت نامه محمد پروین 200 میلیون می‌خواهد؛تیمی که با باقری، رضایی ، سپهر حیدری و به تازگی محمد منصوری تمدید قرارداد کرده و واسلی برازیلیا را نیز از فهرست این باشگاه خارج کرده است.

استیل‌آذین؛ جذب 4 سهمیه لیگ

پرسروصداترین تیم لیگ در فصل نقل و انتقالات تا حالا موفق به خرید سوشا مکانی، حسن اشجاری، میلاد زنیدپور، حسین کاظمی و سیاوش اکبرپور شده است. استیل‌آذین حالا یک جای خالی برای تکمیل 5‌سهمیه لیگ برتر دارد. همچنین این باشگاه درصدد است ایمان مبعلی، بازیکن الشباب و احتمالا وحید هاشمیان را هم به خدمت بگیرد.

کد خبر 108910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز