چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

قیمت‌ها و انعام‌های گران برخی کارواش‌های سطح شهر باعث شده در کنار رستوران‌های ساحلی و ... استفاده از کارواش ساحلی نیز در شهر‌ها باب شود

این کارواش‌ها در کنار ساحل رودخانه‌ها و حتی جوی‌های کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز قابل مشاهده است. حال آنکه علاوه بر سنگین شدن ترافیک این محدوده‌ها، آلودگی این جوی‌ها به مواد شیمیایی شوینده نیز از مشکلات ناشی از وجود این نوع کارواش‌های غیررسمی است. فقط کافی است به درختان و گیاهانی بیندیشیم

که باید از آب آلوده چنین جوی‌ها و رودخانه‌هایی سیراب و البته خشک شوند. به هم خوردن چهره محله نیز از معضلاتی است که ساکنان این محدوده‌ها را آزار می‌دهد. جالب اینجاست که تابلو‌هایی با مضمون «شست‌وشوی خودرو ممنوع» بیشتر برای افرادی کارآمد شده که در جست‌وجوی یک کارواش مجانی  هستند و با این تابلو به محل شست‌وشوی ارزان خودرو راهنمایی می‌شوند.

پارک در نزدیکی شیر

اگر در محل آتش‌سوزی دیدید که ماموران آتش‌نشانی فقط نظاره‌گر سوختن ساختمان  یا  هرچیز دیگری هستند زیاد تعجب نکنید. البته نه اینکه نخواهند بلکه نمی‌توانند. گویا با به گوش رسیدن خبرهایی مبنی بر اینکه ماموران آتش‌نشانی نتوانسته‌اند به شیر مخصوص آتش‌نشانی دسترسی پیدا کنند، ضرب‌المثل جدیدی به این مضمون که «دنیا را آتیش بگیره، فلانی هر جا بشه  توقف می‌کنه» بسازیم.

بعضی رانندگان نه‌تنها اگر صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی یا آمبولانس هنگام رانندگی در خیابان به گوششان بخورد هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند بلکه فرقی هم برایشان نمی‌کند کجا پارک می‌کنند. به هرحال به نظر می‌رسد که چاره دیگری غیر از جریمه‌های گران قیمت برای جلوگیری از تخلف این دست از افراد لازم باشد. 
      
پارکبان‌ با لباس مبدل

این روزها دنبال جای پارک گشتن یک طرف ماجرا شده است و آگاهی از وجود پارکبان‌های زحمت‌کشی که با مجوز قانونی کار می‌کنند طرف دیگر ماجرا. اگر در شلوغی و ترافیک شهر دربه‌در دنبال جای پارک بودید و یک‌دفعه چشمتان به یک پارکبان خورد حواستان را جمع کنید که تقلبی از کار درنیاید.

افراد اندکی از ترافیک و کمبود جای پارک‌ سوءاستفاده کرده و خود را پارکبان محدوده‌ای از شهر معرفی می‌کنند؛ محدوده‌هایی که یا پارکبانی برای آنجا تعریف نشده یا محدوده توقف ممنوع است. این افراد همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید اقدام به صدور قبض‌های غیرمجاز پارک کرده‌اند که هیچ شباهتی به قبض‌های اصلی پارکبان‌ها ندارد.

بنابراین هنگام برخورد با پارکبان‌های سطح شهر دقت کنید که محدوده جای پارک خودروها خط‌کشی شده باشد و همچنین پارکبان‌ قبض مخصوص (قرمز رنگ) زیر نظر شهرداری را برای شما صادر کند. در غیر این‌صورت مراتب را هرچه سریع‌تر به مرکز سامانه 137 اطلاع دهید.

موانع ازدواج

یکی از مشکلات و موانع ازدواج که هیچگاه به آن اشاره نشده بدقولی‌هایی‌ است که شاغلان صنف‌های گوناگون در ارائه کالا و خدمات به عروس و دامادها مرتکب آن می‌شوند. عروس و داما‌د‌ها نیز برای آگاهی نسل‌های بعد از خود موضوع را چنان آب و تاب می‌دهند که هر مجردی از ازدواج پشیمان می‌شود.

به هر حال باید به کسی که برای شب عروسی کلی تهیه وتدارک دیده و برای نمونه لباس، غذا یا خودروی عروس سر وقت حاضر نشده حق داد که از فشار و ناراحتی مدام خودخوری کند. حال آنکه  اگر اتحادیه‌های مربوط برای این مشکل قراردادهایی را تنظیم کنند که شاغلان صنف خود را ملزم به تحویل بموقع کالا و خدمات کنند دیگر چنین مشکلاتی کمتر پیش خواهد آمد زیرا در غیراین‌صورت فروشنده باید ضرر احتمالی سفارش دهنده را بپردازد.

کد خبر 108892

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز