مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات آمریکایی یک اقدام سراسری را برای ترغیب رانندگان به بستن کمربند ایمنی آغاز کرده‌اند.

 به گزارش هلث‌دی این کارزار که "کمربند ببند و گرنه جریمه می‌شوی" نام گرفته است با همکاری انجمن ایمنی بزرگرا‌ه‌ها و سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها انجام می‌شود، به قصد فشار آوردن بر افرادی که کمربند ایمنی را در حین رانندگی نمی‌بندند، انجام می‌شود.

 قرار است از 6 ژوئن در سراسر آمریکا مناطق اجباری برای بستن کمربند ایمنی  و محل‌های بازرسی ایجاد شود، با این هدف که هر راننده‌ای که کمربند ایمنی نبسته است، متوقف و جریمه شود.

مقامات دولتی مسئول این بیماری می‌گویند که این برنامه پلیسی هیچ عذر و هیچ استثنایی برنمی‌دارد، و و تبلیغات در این موارد از این هفته آغاز خواهد شد.

در برخی از ایالت‌ها قرار است از قدرت وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر برای کمک به انتشار پیام در این مورد استفاده شود. همچنین شماری از ایالت‌ها بر روی کنسول‌های بازی‌های ویدئویی مانند ایکس‌باکس آگهی خواهند گذاشت، در حالیکه در برخی از ایالت‌های دیگر از پخش برچسب‌ها، کارت‌های هدیه و کوپن‌ها در فروشگاه‌ها و فست‌فودفروشی‌های پرطرفدار برای جلب توجه مردم به ایمنی رانندگی استفاده خواهد شد.

هدف از این برنامه کاهش میزان مرگ و میر در میان سرنشینان خودروهای مسافری است، که به گفته مقامات اغلب در نتیجه عدم استفاده از کمربند ایمنی است. گرچه در حاضر 84 درصد از مردم آمریکا از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند، 55 درصد مرگ و میرها در حوادث خودروهای مسافری در سال 2008 شامل افرادی می‌شد که در زمان حادثه کمربند ایمنی خود را نبسته بودند.

این ارقام در مورد مرگ و میر در تصادفات شبانه بالاتر بوده است. دوسوم  از 12000 سرنشین خودرویی که در سال 2008 در آمریکا در تصادفات شبانه فوت کرده بودند، کمربند ایمنی نبسته بودند.

کد خبر 108634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز