دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

مشت‌های گره کرده علی دایی بعد از هر گل پرسپولیس نشان از اطمینان سرمربی به قهرمانی این تیم در جام حذفی داشت

در حضور 100 هزار تماشاگر، پرسپولیس برد یک بر صفر بازی رفت را با پیروزی 3 بر یک تکمیل کرد تا قهرمان جام حذفی شود.در ابتدای مسابقه،  از دست رفتن یک موقعیت گل توسط علی عسگر، خشم دایی را برانگیخت ولی در دقیقه 30، پرسپولیس، توسط تیاگو به گل دست یافت؛ گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید؛

درست برخلاف موقعیت پنالتی این تیم در مسابقه رفت که گل نشد. 3‌دقیقه پس از این گل، علی عسگر گل دوم پرسپولیس را زد تا دایی دوباره به وجد بیاید. این در حالی بود که فرهاد کاظمی، سرمربی گسترش فولاد پیش از مسابقه برگشت نتیجه بازی را چنین پیش‌بینی کرده بود: «با 2 گل پرسپولیس را شکست می‌دهیم.»

تیمی که بازی رفت را یک - صفر باخته بود، در چنین حالتی می‌توانست قهرمانی را از چنگ پرسپولیس دربیاورد. کاظمی که پیش از این با سپاهان، قهرمان جام حذفی شده بود، این بار با یک تیم دسته اولی کشور و البته با داشتن بازیکنانی چون علی انصاریان، رسول خطیبی و عباس آقایی به پیروزی در مسابقه برگشت امیدوار بود. کاظمی البته فکر نمی‌کرد در این مسابقه حامد ریاحی، دروازه‌بان  اول خودش را در دقیقه 11 مسابقه از دست بدهد.

ریاحی در این دقیقه آسیب دید و جالب اینکه دروازه‌بان دوم این تیم، ترکمان هم در دقیقه 55 اخراج شد تا بازیکن شماره 7 گسترش فولاد نقش دروازه‌بان را برای این تیم ایفا کند. این در حالی بود که پرسپولیس در نیمه دوم هم حمله‌های زیادی روی دروازه حریف داشت و علی دایی با وجود برتری پرسپولیس، نگران به‌نظر می‌رسید. نگرانی‌اش البته بی‌دلیل نبود و در دقیقه 73 مسابقه گسترش فولاد به یک ضربه پنالتی دست یافت و رسول خطیبی گل این تیم را به‌ثمر رساند.

3 دقیقه بعد از این گل اما 2 بازیکن تعویضی پرسپولیس، یعنی هوار ملامحمد و محسن خلیلی این تیم را به گل سوم رساندند. در دقیقه 76 سانتر هوار ملامحمد با ضربه سر خلیلی به گل تبدیل شد و دایی دوباره امیدوار شد. سرمربی پرسپولیس طبق وعده، پیش آمده و در آستانه کسب سهمیه آسیا برای این تیم بود. این مربی در بدو ورود به پرسپولیس سعی کرده بود واقع‌بینانه رفتار کند و در مصاحبه‌هایش هیچگاه از قهرمانی لیگ نگفته بود: «هیچ قولی بابت قهرمانی لیگ نمی‌دهم.» و البته از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده بود و بالاخره توانست به دومین موفقیت خود در دوران مربیگری دست یابد. او نخستین بار با مربیگری سایپا قهرمان لیگ برتر شده بود و این بار با پرسپولیس، قهرمان جام حذفی شد؛ درحالی‌که در اواخر مسابقه، اشک شوق می‌ریخت.

بلیت فروشی از 7 صبح

بلیت فروشی از 7 صبح شروع شد و تماشاگران بعد از خرید بلیت مسابقه بلافاصله وارد ورزشگاه آزادی می‌شدند. درهای استادیوم از ساعت 6:55 بامداد به روی تماشاگران باز شده بود. این در حالی بود که در همان ساعات اولیه صبح جمعیت زیادی برای تماشای مسابقه فینال وارد ورزشگاه شدند و در شروع مسابقه پرسپولیس و گسترش فولاد چیزی حدود 100 هزار نفر در استادیوم حضور داشتند.‌

عابدزاده در اردوی گسترش فولاد

در صبح روز مسابقه، حضور احمدرضا عابدزاده در اردوی گسترش فولاد غیرمنتظره بود. او که با دلخوری از پرسپولیس جدا شد و در حال حاضر مربی دروازه‌بان‌های استیل آذین است، با ورود به اردوی این تیم تبریزی خبرساز شد. عابدزاده با استقبال خوبی از سوی مسئولان این تیم روبه‌رو شد و حتی لوح فرشی به‌عنوان هدیه دریافت کرد.

باقری روی نیمکت

کریم باقری، کاپیتان پرسپولیس در ترکیب 11 نفره حضور نداشت؛ همانطور که انتظار می‌رفت. او به‌دلیل آسیب‌دیدگی در ترکیب اصلی این تیم جایی نداشت و البته همین موضوع تعجب هواداران را در پی داشت. باقری در بدو ورود به داخل زمین از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار گرفت.

کاپیتان پرسپولیس قبل از شروع بازی به سوی همبازی‌های خود رفت و به آنها روحیه داد. به غیراز باقری، هوار ملامحمد هم به‌دلیل مصدومیت درترکیب اصلی حضور نداشت. البته این دو بازیکن در نیمه دوم به زمین آمدند.

جامی از  نقره خالص با نقش ایران باستان

جامی که در دست‌ بازیکنان  پرسپولیس دست به دست می‌شد، ساعاتی قبل از شروع مسابقه در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال رونمایی شد. این جام که 5کیلوگرم وزن دارد از نقره خالص است که پایه‌ای از چوب مرغوب گردو همراه با فلز کاری طلایی دارد که به شکل زیبایی خودنمایی می‌کند. روی جام نقره‌ای آثار تاریخی ایران باستان کنده کاری شده است که با هنر ایرانی – اسلامی قلمزنان و نقره‌کاران اصفهانی ساخته شده است.

کد خبر 108163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز