یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

بازی برگشت فینال جام حذفی 3خرداد در شرایطی برگزار می‌شود که علی دایی با پرسپولیس طبق وعده پیش آمده است.

او زمانی که جایگزین کرانچار در پرسپولیس شد، در کنفرانس مطبوعاتی با این پرسش روبه‌رو شد که «آیا قول قهرمانی لیگ برتر را می‌دهید؟» و پاسخ داد: «قول قهرمانی لیگ را نمی‌دهم و فقط می‌خواهم برای پرسپولیس سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرم.»

این تیم با از دست دادن 3 جایگاه نخست لیگ برتر در اندیشه گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان در فینال جام حذفی است. پرسپولیس در مسابقه رفت، در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل گسترش فولاد به پیروزی یک‌بر صفر دست یافت و دایی در آستانه مسابقه برگشت، قهرمانی جام حذفی را در دسترس می‌بیند.

البته گسترش فولاد در مراحل قبلی نشان داده که تیم باانگیزه‌ای است و نمایش قابل‌قبول این تیم در بازی با ذوب آهن و تراکتورسازی این موضوع را ثابت می‌کند؛ وقتی که این تیم 2 حریف لیگ برتری را شکست داد.

کاظمی، امیدوار به جبران

آیا گسترش فولاد امروز در ورزشگاه آزادی می‌تواند باخت یک بر صفر مسابقه رفت را جبران کند؟ فرهاد کاظمی، سرمربی گسترش فولاد گفت: «چیزی برای از دست دادن نداریم، ضمن آنکه به قدرت واقعی پرسپولیس هم اعتقاد داریم. همه چیز این تیم ایده‌آل است ولی برای یک تیم دسته یکی که بازی رفت را هم با یک گل واگذار کرده است،

چیزی برای ازدست دادن وجود ندارد. ما در این بازی تمام توانمان را به کار می‌گیریم چون می‌دانیم، قهرمانی در جام حذفی با تیمی از لیگ یک هر 100 سال یک بار اتفاق می‌افتد. این بار می‌خواهیم نام‌مان را در تاریخ ثبت کنیم.»

پرسپولیس البته در مسابقه رفت یک پنالتی را هم از دست داد و محسن خلیلی نتوانست از موقعیت پنالتی استفاده لازم را ببرد؛ در مسابقه‌ای که اتفاق‌های حاشیه‌ای هم رخ داد و شعار هواداران گسترش علیه علی دایی باعث رنجش سرمربی پرسپولیس شده بود.

حمله یک تماشاگر به دایی بعد از کنفرانس مطبوعاتی هم خشم او را برانگیخت. البته روز گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به‌دلیل اهانت و استفاده از الفاظ زشت و پرتاب اشیای مختلف و خطرناک از سوی هواداران تیم تبریزی در مسابقه رفت، باشگاه گسترش فولاد را به پرداخت 10 میلیون تومان جریمه محکوم کرد. با همه اینها، به‌نظر نمی‌رسد دایی به حاشیه‌های بازی رفت توجهی داشته باشد.

قهرمان‌نشدن پرسپولیس بی‌شک این تیم را از حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده منع می‌کند و البته قهرمانی این تیم حضور پرسپولیس در این مسابقه‌ها را قطعی خواهد‌کرد؛ حتی اگر تعداد سهمیه فوتبال ایران در آسیا کاهش یابد.

شیث رضایی، مدافع پرسپولیس در این‌باره گفت: «آسیا به پرسپولیس چشمک می‌زند و نباید این موقعیت عالی را از دست بدهیم. حضور علی دایی در پرسپولیس 3 عامل جنگندگی، حس پیروزی و برادری را رونق داده و در حال حاضر تیم تمام فاکتورهای قهرمانی را دارد.» رضایی ادامه داد: «مطمئن باشید جلوی گسترش فولاد مغرور بازی نمی‌کنیم و دوست داریم در برابر دیدگان 100 هزار تماشاگر، قهرمانی را از آن خود کنیم.»

4 غایب پرسپولیس

پرسپولیس در این مسابقه احتمالا کریم باقری، هوار ملامحمد، آرفی و شکوری را در اختیار ندارد. این بازیکنان مصدوم هستند و باشگاه پرسپولیس وضعیت نهایی آنها را مشخص نکرده است. 2 بازیکن اولی البته مهم‌تر از 2 بازیکن دومی هستند؛ زیرا آرفی و شکوری بازیکنان ثابت پرسپولیس به‌حساب نمی‌آیند.

گسترش فولاد اما مصدومی در این بازی ندارد. فرهاد کاظمی درباره وضعیت بازیکنان این تیم یادآور شد: «در این بازی بازیکن آسیب‌دیده نداریم و تنها احد شعبانی را به خاطر اخراج در بازی گذشته به همراه نخواهیم داشت.» 

فرهاد کاظمی که معتقد بود تیمش در همان مسابقه رفت می‌توانست برنده باشد، از آرایش مهاجمان گسترش جلوی پرسپولیس می‌گوید: «از همان ابتدا بازی تهاجمی را در دستور کار قرار خواهیم داد و با 3 مهاجم برابر پرسپولیس بازی خواهیم کرد. دست‌کم 2 گل از این بازی می‌خواهیم و فکر می‌کنم شدنی هم باشد.»

علی انصاریان، عباس آقایی و رسول خطیبی بهترین بازیکنان این تیم تبریزی به حساب می‌آیند.  2 بازیکن اولی البته سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارند و انصاریان بهترین دوران فوتبال خود را در این تیم گذرانده است. مدافع گسترش فولاد امیدوار بود در مسابقه فینال مقابل پرسپولیس بازی کند و حالا امروز در مسابقه برگشت دوباره این اتفاق رخ می‌دهد.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس برای قهرمانی این تیم برنامه‌هایی تدارک دیده است که نورافشانی از طبقه دوم ورزشگاه آزادی یکی از بخش‌‌های جشن قهرمانی است.  با برگزاری فینال جام حذفی در ساعت 18 در ورزشگاه آزادی بین تیم‌های پرسپولیس و گسترش فولاد، پرونده یک فصل فوتبالی ایران هم بسته می‌شود.

کد خبر 108055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز