سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: فینال جام حذفی که بازی رفت آن 22 اردیبهشت در ورزشگاه یادگار امام تبریز‌ برگزار می‌شود، آخرین فرصت پرسپولیس برای نجات از فصلی است که می‌تواند مانند فصل گذشته با ناکامی به پایان برسد

پرسپولیس در لیگ هشتم، پنجم شد تا نتواند به لیگ قهرمانان آسیا برسد و در لیگ نهم هم در فاصله یک هفته به پایان مسابقات در رده چهارم است تا قهرمانی جام حذفی تنها مسیر باقیمانده به سوی تورنمنت معتبر قاره باشد. اما قبل از دروازه آسیا، گسترش فولاد تبریز ایستاده که با وجود دسته یکی بودن، حریف خطرناکی به‌نظر می‌رسد.

علی دایی پس از جانشینی کرانچار روی نیمکت پرسپولیس، وعده قهرمانی جام حذفی را داد و پس از شکست چند تیم دسته یکی و در نهایت عبور از سد صبای قم در ضربات پنالتی، توانست تیم را به فینال برساند.

ولی 5 بازی بدون برد در لیگ برتر که آخرین آن شکست 3 بر یک پنجشنبه مقابل ابومسلم در مشهد بود، پرسپولیس را در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار داده. دایی در روزهای اخیر از بازیکنانش خواسته بود جدی‌تر تمرین کنند و ظاهرا بازیکنان پرسپولیس هم با توجه به اهمیت این بازی می‌خواهند نمایش بهتری ارائه دهند.

علیرضا حقیقی، دروازه‌بان این تیم که در مشهد نمایش متزلزلی داشت، می‌گوید: «اشتباهات بازی مقابل ابومسلم خراسان را در بازی مقابل گسترش فولاد تبریز تکرار نخواهیم کرد.

در تبریز برای کسب پیروزی حاضر خواهیم شد و با شناخت خوبی که از نفرات این تیم داریم به راحتی می‌توانیم از سد حریفمان بگذریم. خیلی خوب تمرین کرده‌ایم و مشکلاتی که در هفته قبل در تیم وجود داشت با صحبت‌های کادر فنی حل شد و تمامی نفرات با روحیه بالا در تمرینات حاضر می‌شوند.

تنها هدف ما قهرمانی در جام حذفی است. به هواداران قول می‌دهیم که با دست پر از تبریز برگردیم و کار را در همین بازی یکسره خواهیم کرد.»

ولی گسترش فولاد که توانسته تیم‌های لیگ برتری مانند تراکتورسازی و ذوب آهن را حذف کند، می‌تواند برای پرسپولیس هم دردسرساز شود. روی نیمکت این تیم فرهاد کاظمی می‌نشیند که پیش از این توانسته با سپاهان قهرمان جام حذفی شود.

عباس آقایی و علی انصاریان، پرسپولیسی‌های سابق و همچنین رسول خطیبی، چهره‌های باتجربه این تیم محسوب می‌شوند. خطیبی که کاپیتان گسترش هم هست، وعده قهرمانی می‌دهد و می‌گوید: «بازی سختی در پیش داریم.

ما به بازی‌های لیگ دسته اول توجه نداریم و نتایج 2 بازی رفت و برگشت جام حذفی در اولویت قرار دارد. همیشه به تیم‌های استقلال و پرسپولیس گل زده‌ام و در این بازی نیز اگر بازی کنم 2 گل می‌زنم.

همه کارشناسان و اهالی فوتبال معتقد هستند که پرسپولیس قهرمان جام حذفی می‌شود اما می‌خواهیم معادلات را بر هم بزنیم و این توان را داریم  که حتی در تهران هم پرسپولیس را شکست دهیم.»پرسپولیس سابقه 3 بار قهرمانی در جام حذفی را دارد که آخرین آن به سال 1378 برمی‌گردد.

کد خبر 107217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز