دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2010 - 2009 با قهرمانی اینتر و آقای گلی لیونل مسی و البته آمار و ارقام جالب توجهی به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، این رقابت‌ها در فصل جاری با آمار و ارقام جالبی همراه بود که پایگاه اینترنتی اتحادیه فوتبال اروپا همزمان با پایان یافتن فصل 2010 ـ 2009 برخی از آنها را در پایگاه خود قرار داد.

صفر

مکابی از رژیم صهیونیستی، دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را با صفر امتیاز و صفر گل زده به پایان برد. این تیم 5 بازی نخست خود را با نتیجه یک بر صفر به حریفانش بوردو، یوونتوس و بایرن مونیخ واگذار کرد.

یک

گل‌های زده خارج از خانه آتلتیکو مادرید و آپوئل نیکوزیا تنها یک گل با هم اختلاف داشت و همین هم باعث شد تا تیم اسپانیایی به عنوان تیم سوم گروه نخست رقابت‌ها راهی رقابت‌های لیگ اروپا شود. ریو بلانکو به خاطر همین یک گل اختلاف توانست جام قهرمانی نخستین دوره لیگ اروپا را از آن خود کند.

دو

پیش از خوزه مورینیو تنها دو مربی به نام‌های ارنست هاپل و اوتمار هیتزفلد توانسته بودند با دو باشگاه مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا بشوند. اکنون آقای خاص هم به این جمع پیوسته است.

سه

لیورپول در شش بازی خود در دور گروهی رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا تنها سه بار کارت زرد داوران را در مقابل دیدگان بازیکنانش دید.

چهار

لیونل مسی با چهار گلی که در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر آرسنال به ثمر رساند، رکوردی تازه را برای خود دست و پا کرد. او همزمان توانست نیمی از هشت گل به ثمر رسانده‌اش در رقابت‌های فصل جاری را در یک مسابقه برابر توپچی‌های لندن بزند. این بیشترین تعداد گلی است که یک بازیکن در یک بازی از لیگ قهرمانان اروپا به ثمر می‌رساند.

پنج

سینان بولات در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی استاندارد لی‌یژ و آلکمار توانست با ضربه سر گل تساوی را برای بلژیکی‌ها به ثمر برساند و به این ترتیب عنوان سوم گروه H از آن این تیم شود. این نخستین بار است که یک دروازه‌بان در لیگ قهرمانان اروپا در وقت‌های تلف شده بازی موفق به گلزنی می‌شود. هانس یورگ بوت، دروازه‌بان بایرن مونیخ در همان روز یک ضربه پنالتی را وارد دروازه یوونتوس کرده بود.

شش

برای نخستین بار در شش فصل گذشته هیچ تیم انگلیسی در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا حاضر نشد. شش سال پیش پورتو و موناکو در دیدار پایانی این رقابت‌ها برابر هم قرار گرفتند. همان زمانی که خوزه مورینیو با تیم پرتغالی قهرمان اروپا شد و برای خودش در فوتبال قاره سبز اسم و رسمی به هم زد.

هشت

هشت تیم تازه‌وارد در دور گروهی فصل تازه پایان یافته لیگ قهرمانان اروپا حاضر بودند: اونیرا، آپوئل ، آلکمار ، دبرسنی ، رابین کازان ، اف سی زوریخ ، استاندارد لی‌یژ و وولفسبورگ.

شانزده

بوردو در پایان رقابت‌های گروه A توانست شانزده امتیاز از مجموع هجده امتیاز ممکن از شش بازی خود را به دست بیاورد. این بیشترین امتیازی است که یک تیم تاکنون در پایان دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا از آن خود کرده است.

هجده

هجده قهرمان از کشورهای اروپایی در دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حاضر شدند. این بیشترین تعداد از فصل 2000 ـ 1999 به شمار می‌آید.

نوزده

بایرنی‌ها در پیروزی دو بر یک خود در دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر منچستریونایتد، نوزده بار به سمت دروازه شیاطین سرخ شوت‌زنی کردند. این بیشترین تعداد شوت به سمت دروازه در یک بازی در این فصل از این رقابت‌ها بود.

نوزده

دبرسنی در دور گروهی نوزده بار دروازه‌اش را به روی حریفان باز شده دید. به این ترتیب این تیم مجارستانی به رکورد منفی دیناموکی‌یف در فصل 2008 ـ 2007 و همچنین فرنچواروسی در فصل 1996 ـ 1995 رسید.

سی

باستیان شواین‌اشتایگر در بازی‌های این فصل سی بار با خطای بازیکنان حریف سرنگون شد.

چهل

ینس لمان زمانی که با اشتوتگارت آخرین بازی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کرد، چهل سال و 127 روز سن داشت. این بازی از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا انجام شد. لمان در 11 مه 1988 و در دیدار تیم زیر 18 سال آلمان ـ سوئیس نخستین بازی خود در رقابت‌های قاره‌ای را تجربه کرد.

شصت و شش

بارسا در بازی‌های این فصل خود به طور متوسط، شصت و شش درصد صاحب توپ بود.

صد

آندری شوچنکو و ایکر کاسیاس در باشگاه صدتایی‌ها حاضر شدند. تنها 13 بازیکن در این باشگاه عضویت دارند. ژاوی هرناندس، کاپیتان بارسلونا با 99 بازی نخستین کاندید بعدی برای حضور در این باشگاه خواهد بود. او فصل آینده با بازی در لیگ قهرمانان اروپا وارد این باشگاه خواهد شد.

صد و سی

رائول گونزالس تاکنون در صد و سی بازی لیگ قهرمانان اروپا حاضر بوده است. ده بار بیش از نفر دوم حاضر در این فهرست. او همچنین با شصت و شش گل زده بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌هاست.

سیصد و بیست

در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا سیصد و بیست بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد.

سیصد و بیست و شش

میان بازی موگرن و هیبرنیان از نخستین دور انتخابی لیگ قهرمانان اروپا تا فینال این رقابت‌ها در مادرید، سیصد و بیست و شش روز ‌گذشت.

هفتصد

آمار بازی‌های خاویر زانتی با پیراهن اینتر در پایان فینال سانتیاگو برنابئو به عدد هفتصد رسید. او در هفتصدمین بازی خود با بازوبند کاپیتانی اینتر توانست قهرمانی تیمش را جشن بگیرد.

هزار و صد و هفتاد

هانس یورگ بوت، فیلیپ لام، ژولیوس سزار، خاویر زانتی هزار و صد و هفتاد دقیقه در فصل 2010 ـ 2009 لیگ قهرمانان اروپا برای تیم‌های خود بازی کردند. آنها از نخستین بازی تیمشان تا فینال حتی یک دقیقه را از دست ندادند.

هفت میلیون و یکصد هزار

هر تیم که دست کم توانست در دور گروهی فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حاضر شود، هفت میلیون و یکصد هزار یورو از آن خودش کرد.

کد خبر 108078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز