همشهری آنلاین: اینتر میلان به لطف گل‌های بازیکن آرژانتینی خود با شایستگی جام قهرمانی را بالای سر برد.

تیم فوتبال اینتر میلان، قهرمان سری A و جام حذفی ایتالیا در فصل 2010/2009 موفق شد در فینال لیگ قهرمانان سال 2010 اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید با دو گل دیگو میلیتو، بازیکن آرژانتینی خود، بر بایرن مونیخ غلبه کرده و دست این تیم آلمانی را از سومین جام فصل کوتاه نماید. این در حالی بود که بایرن با برتری کامل در میزان مالکیت توپ، نتوانست از موقعیت‌هایش استفاده کند.

 بایرن که به تازگی در فینال جام حذفی آلمان با چهار گل وردربرمن را شکست داده و نیز پیش از قهرمانی بوندس‌لیگا را به دست آورده بود، کلیدی‌ترین بازیکن خود، فرانک ریبری فرانسوی را به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبلی و محرومیت در اختیار نداشت و شکایت آنها به یوفا نیز مبنی بر لغو محرومیت وی به نتیجه نرسیده بود. به همین علت آنها در بازی فینال لیگ قهرمانان مجبور به استفاده از حمید آلتینتوپ، بازیکن ترک خود به جای وی شدند.

در مقابل، خوزه مورینیو از سه بازیکن جدید در ترکیب اینتر میلان استفاده کرد: لوسیو به منطقه دفاع وسط بازگشته بود، پاندف در پست هافبک هجومی به کار گرفته شد و به جای موتا که با دریافت کارت قرمز در بازی قبلی از این بازی محروم شده بود، از کریستین چیوو در ترکیب اولیه تیم سود برد.

در این دیدار که با قضاوت هاوارد وب، داور انگلیسی آغاز شد، شروع بهتر با میلانی‌ها بود که البته نتیجه‌ای نداشت. سپس این بایرنی‌ها بودند که در دقایق 10 و 23 توسط اولیچ و روبن دروازه جولیوس سزار را تهدید کردند. اما حملات بایرنی‌ها و البته اینتر‌ها راه به جایی نبرد تا این که دیگو میلیتو با گذشتن از دمیشلیس، هم‌تیمی خود در تیم ملی آرژانتین، از فاصله دوازده متری توپ را به تور دروازه هانس یورگ بوت دوخت. این پنجمین گل میلیتو در دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا بود که در سری A نیز با گل به سیه‌نا اسکودتو را برای اینتر به ارمغان آورده بود. نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید.

گل اول میلیتو به بایرن

هنوز بیست ثانیه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که  مولر روی پاس آلتینتوپ از چهارده متری در موقعیت گل قرار گرفت که آن را از دست داد. در نیمه دوم اینتری‌ها  با وجود دفاع مستحکم از حمله نیز غافل نبودند و هراز گاهی به دروازه بایرن حمله می‌کردند. به خصوص میلیتو که کنترلش برای دفاع بایرن چندان کار ساده‌ای نبود. در همین حال پاندف در دقیقه 47 یک ضربه ایستگاهی را از دست داد.

مونیخی‌ها حملات بیشتری روی دروازه نراتزوری‌ها داشتند، از جمله موقعیت آتینتوپ و روبن در دقایق 55 و 65 که البته در این شب بخت با آنها یار نبود، تا این که در دقیقه 70 باز هم میلیتو، این بار با جاگذاشتن فان بویتن بلژیکی، به سمت محوطه جریمه بایرن یورش برد و گل  دوم تیمش را با نواختن توپ به سمت راست دروازه به ثمر رساند.

بقیه بازی هم تلاش‌های بی‌وقفه و البته بی‌نتنیجه بایرن بود که حتی با آوردن کلوزه هم ثمری برایشان نداشت و بازی با همان دو گل میلیتو به پایان رسید تا اینتر میلان به سومین قهرمانی این فصل خود دست یابد.

کد خبر 107982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز