یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

آرش نهاوندی: به گفته محققان تاثیر مکالمه تلفنی در کاهش افسردگی در افراد تقریبا مانند تاثیر جلسات گفت‌وگوی رودررو است.

محققان دانشگاه برگهام یانگ در تحقیقات خود وضعیت 30 نفر از افرادی که به‌تازگی بیماری افسردگی در آنها تشخیص داده شده بود و به‌مدت 21 تا 52 دقیقه با روانپزشک از طریق تلفن صحبت کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. به گفته محققان، این افراد این مکالمه تلفنی را به‌جای 8 بار رجوع به کلینیک روانپزشکی انجام داده بودند و پس از این مکالمه تلفنی نیز پزشک برای بیماران قرص ضد‌افسردگی تجویز نکرد.

6 ماه بعد افسردگی 42 درصد از مشارکت‌کنندگان در این تحقیق بهبود یافت و 50 درصد از بیماران نیز پس از مشاوره رودررو از افسردگی رهایی پیدا کردند. با توجه به اینکه در این تحقیق 42 درصد از بیماران از طریق مشاوره تلفنی درمان شدند مشخص شد که این شیوه نیز می‌تواند تقریبا همانند مشاوره رو در رو در درمان افسردگی مؤثر باشد. مشخصه افسردگی خلق و خوی افسرده است و با احساس غمگینی، اعتماد به نفس پایین و بی‌علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره تشخیص داده می‌شود.

افسردگی درواقع مجموعه‌ای از حالات مختلف روحی و روانی است که از احساس خفیف ملال تا سکوت و دوری از فعالیت روزمره بروز می‌کند. افسردگی شدید منجر به ازکارافتادگی قابل توجه فرد در قلمروهای زندگی فردی و اجتماعی و اشتغال می‌شود و عملکردهای روزمره فرد همچون خوردن و خوابیدن و سلامتی فرد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 108002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز