نوشیروان کیهانی زاده: دوم خرداد 1354، مدیرکل آموزش و پرورش وقت تهران به مناسبت پایان سال تحصیلی 1354-1353 به شورای مربوط ( شورای انتخابی ناظر بر امور آموزش و پرورش هر شهرستان و مصوب بودجه آن و...) اعلام کرد که تمامی کارکنان مدارس غیردولتی سابق استخدام رسمی دولت شده‌اند

اموال این مدارس به مالکیت دولت درآمده و دیگر در سطوح پیش‌دبستانی، دبستانی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه مدرسه غیردولتی و پولی نداریم و تحصیلات در این دوره‌ها مطلقا رایگان و یکنواخت شده است و از نظر امر آموزش و پرورش، میان کودک «ورکینگ کلاس» و ثروتمند، جوادیه و شمال شهر فرقی نیست و همه در کنار هم در یک اتاق و روی نیمکت مشابه می‌نشینند و آموزگار یا دبیر دولتی واجد شرایط مقرر به آنان تدریس می‌کند و تغذیه رایگان ایشان نیز تفاوت ندارد.

دوره دبستان طبق قانون تعلیمات اجباری، از سال1322 در ایران رایگان و یکنواخت شده بود که از شهریور1353 این وضعیت دوره‌های پیش‌دبستانی، دبستانی،  راهنمایی تحصیلی و متوسطه را هم شامل شد و بعدا دوره‌های عالی.

رابطه تحصیلات با دود کردن سیگار

شبکه «ان. بی. سی.» آمریکا 23 می ‌2005 آمار منتشره از سیگاری‌های این کشور را تحلیل کرد که نشان می‌داد در آمریکا هرچه تحصیلات افراد بالاتر باشد، اعتیادشان به سیگار کمتر است.

از این آمار چنین بر می‌آمد که در آن سال (5سال پیش) تنها 7‌درصد دانشگاه دیده‌های آمریکایی سیگار دود می‌کردند. طبق آخرین آمار، 21‌درصد بزرگسالان فدراسیون 307‌میلیونی آمریکا، سیگار دود می‌کنند. در دهه گذشته نزدیک به 26‌درصد آمریکاییان سیگاری بوده‌اند. اخطارهای سازمان‌های بهداشتی، بستن مالیات بسیار سنگین بر سیگار و غیرقانونی‌شدن فروش سیگار به افراد زیر 18‌سال تمام (و در چند ایالت 19‌سال تمام) باعث کاهش سیگاری‌های آمریکا شده است که بزرگ‌ترین تولید‌کننده و صادرکننده سیگار در جهان است. جمع سیگاری‌های آمریکا اینک 47‌میلیون و 600‌هزار نفر است که 22 میلیون و 700هزار تن از آنان را زنان تشکیل می‌دهند. درصد مردان سیاه‌پوست معتاد به سیگار بیشتر است. تنها 10درصد زردتبارهای آمریکایی (مهاجران از آسیای شرقی و جنوبی شرقی) سیگار دود می‌کنند. سیگار عامل شماره یک حمله قلبی، سکته مغزی و چند نوع سرطان است. به علاوه، کارایی یک سیگاری در غیاب سیگار شدیدا کاهش می‌یابد.

تهران متعهد به تأمین هزینه‌های ریالی اشغالگران

دوم خرداد 1321 (23 می‌1942) دولت وقت ایران متعهد شد که هزینه‌های ریالی متفقین در ایران (اشغالگران وطن) را تأمین کند و بعدا! در ازای هر 13‌تومان (130‌قران) یک پاوند انگلیسی دریافت دارد. دولت ایران با چاپ اسکناس اضافی این هزینه‌ها را تأمین کرد که باعث تورم پول در کشور شد و قیمت‌ها را تا چند برابر بالا برد که دیگر پایین نیامد.

داستان تکراری تهدیدکردن ایران

رفتار قدرت‌ها با ایران (تهدید، بازی با اعصاب، گاهی به نعل و زمانی به میخ زدن) داستانی تازه نیست. 23 می‌1951 وینستون چرچیل، دولت حزب کارگر (دولت وقت انگلستان) را متهم ساخت که در برابر دکتر مصدق کوتاه آمده است. وی علنا از حمله نظامی برای تصرف آبادان جانبداری کرد. در واکنش به اظهارات چرچیل که بعدا نخست‌وزیر انگلستان شد تا با دولت دکتر مصدق مقابله کند، مسکو و واشنگتن واکنش نشان دادند. دولت آمریکا هرگونه عملیات نظامی انگلستان بر ضد ‌ایران را در آن شرایط به مصلحت غرب ندانست و دولت مسکو با اشاره به قرارداد سال‌1921 ایران و روسیه تهدید کرد که اگر پای سرباز انگلیسی به ایران برسد نیرو به این کشور خواهد فرستاد. در این میان روزنامه‌های تهران نوشتند که دولت (مصدق) نه باید از تهدیدهای چرچیل بترسد و نه به حمایت مسکو دل ببندد. هر دولت از وضعیت روز برپایه منافع خودش استفاده می‌کند،  هیچ‌کدام دلسوز ما ایرانیان نیستند.

کد خبر 107900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز