چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

معاون اول رئیس‌جمهوری 2مصوبه نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری در کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران را ابلاغ کرد که براساس این تصمیمات اولویت و نام شرکت‌ها و مؤسسات دولتی که باید از تهران خارج شوند و نیز چگونگی برخوردارشدن بازنشستگان از امتیازات خاص درصورتی که از تهران منتقل شوند، اعلام شده است.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری موظف شد امتیازات مقرر در تصمیم‌نامه مورخ 27/12/88 (آیین‌نامه جدید اعطای تسهیلات به کارکنان متقاضی انتقال از تهران) را به نیرو‌های داوطلب بازنشسته نیز تسری دهد. بدین‌ترتیب، بازنشستگان مقیم تهران نیز که متقاضی انتقال از تهران به دیگر شهرها باشند، طبق شرایط آیین‌نامه فوق، از تسهیلات آن برخوردار خواهند شد.

وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و مسکن و شهرسازی هم مکلف شدند امکانات لازم برای پرداخت تسهیلات و تأمین مسکن را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری اعلام کنند.

براساس این مصوبه، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری نیز باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به کاهش ساختار و تعداد سازمان‌های مستقل وابسته به وزارتخانه‌ها اقدام لازم و قانونی را  به عمل آورد.

وزیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند نسبت به تفویض اختیار به مدیران استانی با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری اقدام کنند. همچنین استانداران موظفند بستر‌های لازم برای اجرایی‌شدن تصمیمات کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران را فراهم کنند.

کاهش جمعیت دانشگاه‌ها و انتقال پادگان‌ها

طبق این مصوبه، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، ‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش موظفند نسبت به کاهش ظرفیت دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تهران و تسهیلات انتقال و پذیرش در دانشگاه‌های کلانشهر‌ها و سایر شهرستان‌ها اقدام کنند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز موظف است براساس قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهر‌ها (مصوب 1388) و در چارچوب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا نسبت به انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیرو‌های مسلح به خارج از تهران اقدام کند.

کد خبر 107777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز