گروه اقتصادی: دولت پس از گذشت 70 روز از آغاز سال، میزان و چگونگی افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان را اعلام کرد

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی دولت، هیات وزیران روز یکشنبه ضریب حقوق کارکنان و مستخدمان دولت و میزان افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در سال 1389 را  تصویب کرد.

بنا بر پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری  و براساس مصوبه هیأت وزیران، ضریب حقوق امسال کارمندان و کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری با افزایش 6 درصدی از 600 به 636 ریال افزایش یافت. برهمین اساس، حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان و بازنشستگان 310 هزار تومان و حداکثر حقوق آنان به میزان 7برابر یعنی 2میلیون و 170هزار تومان تعیین شد.

این میزان شامل حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی نیز می‌شود.
 در سال 1388 ضریب حقوق 600 ریال و حداقل حقوق 290 هزار تومان تعیین شده بود.  در این مصوبه ضریب حقوق سال 1389 اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان 9059 ریال تعیین شده است.

پرداخت کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم موضوع جزء (الف) بند (7)ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور حداکثر به میزان 80درصد سقف عملکرد سال 1388 مجاز شده است.

سقف قابل پرداخت برای هریک از کمک هزینه‌های مستقیم یا غیرمستقیم غذای روزانه درخصوص کارمندانی که ساعت کار آنها حداقل 8ساعت در روز است، ایاب وذهاب (سرویس رفت‌وآمد) کارمندانی که 44‌ساعت در هفته کار می‌کنند و از هر گونه سرویس سازمانی استفاده نمی‌کنند در تهران و در شهرهای دارای 500هزار نفر جمعیت وبالاتر، مهد کودک برای کارمندان اناث که دارای فرزند زیر 5سال هستند به ازای هر کودک (حداکثر 3فرزند) و سایر کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی اعم از نقدی یا غیرنقدی حداکثر تا میزان ارقام مصوب سال 1388 از هر یک از اقلام یاد شده مجاز است.

حذف روش پلکانی معکوس در افزایش حقوق

به گفته معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری از ابتدای امسال حق و حقوق کار‌مندان و بازنشستگان براساس این مصوبه محاسبه و به آنان پرداخت می‌شود.  رحیم ممبینی در گفت‌وگو با مهر گفت: دستگاه‌ها می‌توانند براساس توانمندی خود در ماه جاری این مصوبه را اجرایی کنند.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که افزایش حقوق‌ها به روش پلکانی معکوس خواهد بود، اظهار داشت: این روش در سال‌جاری اعمال نمی‌شود و ضریب افزایش حقوق برای تمام کارمندان به همان میزان 6درصد خواهد بود.

واکنش کارکنان دولت به میزان افزایش حقوق

خبر میزان افزایش حقوق کارکنان دولت که دیروز از سوی رسانه‌های صوتی و تصویری منتشر شد، واکنش زودهنگامی در میان کارکنان و بازنشستگان داشت. تعدادی از کارکنان و بازنشستگان در تماس تلفنی با روزنامه، ضمن گلایه از میزان و نحوه اعلام افزایش حقوق امسال اعلام داشتند که دولت نزدیک به 2ماه‌ونیم در اعلام و اعمال افزایش حقوق تاخیر داشت؛

انتظار این بود که دولت پس از این مدت طولانی خبری خوش از میزان افزایش حقوق به کارکنان و بازنشستگان بدهد که اینگونه نشد. انتظار این بود که میزان افزایش حقوق حداقل براساس میزان تورم اعلامی توسط دولت و بانک مرکزی باشد.

کد خبر 108729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز