سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه ورزش: گرچه استقلال در قزوین به مصاف پیکان می‌رود و ذوب آهن در اصفهان به مصاف ملوان، اما جنگ میان استقلال و ذوب آهن است

هر دو 58 امتیازی هستند و استقلال به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن تیم دوم جدول است و ذوب آهن تیم سوم؛ درحالی‌که اختلاف تفاضل گل 2تیم یک گل است و در تعداد گل‌های زده هم استقلال 2گل بیشتر زده است؛

موضوعی که حساسیت 2مسابقه از 3مسابقه هفته سی و چهارم لیگ نهم را بالا برده و استقلال و ذوب آهن برای کسب عنوان نایب قهرمانی به مصاف حریفان خود می‌روند. صمد مرفاوی، سرمربی استقلال در هفته‌های اخیر با این تیم نتایج قابل‌قبولی گرفته و حالا وضعیتی بهتر از ذوب آهن در لیگ دارد.

او در روزهای گذشته قراردادش با استقلال را تمدید کرد و گرچه امیدوار رضایی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، مرفاوی یکسال دیگر در این تیم خواهد ماند. سرمربی استقلال در چنین شرایطی برای نایب قهرمانی لیگ تلاش می‌کند.

سرمربی استقلال در بازی با پیکان نمی‌تواند از بازیکنانی چون آرش برهانی و مهدی سید صالحی استفاده کند. این دو بازیکن مصدوم شده‌اند و در عین حال، مصدومیت بازیکنانی مثل مجیدی و امیر آبادی برطرف شده است. پیکان شرایط متفاوتی دارد و باخت یا پیروزی این تیم نمی‌تواند در جدول تغییر چندانی ایجاد کند.

با این حال، درخشان سرمربی پیکان می‌گوید: «نه تنها مقابل استقلال بی‌انگیزه نیستیم بلکه این مسابقه برای تک‌تک بازیکنان پیکان مهم است تا با عملکرد چشمگیرشان، بتوانند در فصل آینده قراردادهای خوبی ببندند.» وی در رد اتهام تبانی در مسابقه امروز یادآور می‌شود: «کدام انسان عاقلی باور می‌کند در بازی‌ای که تیم ما به‌منظور کسب پیروزی، برای هر بازیکن یک میلیون تومان پاداش گذاشته بود، بحث تبانی مطرح باشد؟»

البته برد استقلال در این بازی به منزله نایب قهرمانی نیست و اگر این تیم با یک گل اختلاف پیکان را شکست دهد، برد ذوب آهن با اختلاف 3گل با نایب قهرمانی ذوب آهن مترادف می‌شود. منصور ابراهیم زاده، سرمربی ذوب آهن که ممکن است فصل بعد در مس مربیگری کند، درباره بازی با ملوان می‌گوید: «این مسابقه یک بازی خاص خواهد بود. امیدوارم با یک فوتبال تماشاگرپسند و خوب بتوانیم به‌عنوان نایب قهرمانی لیگ برسیم. در نهایت امیدوارم هر تیمی که مستحق کسب این عنوان است به آن برسد.»

فرهاد پورغلامی، سرمربی ملوان معتقد است: «در روزها و هفته‌های پایانی لیگ برتر بازیکنان را با انگیزه نگهداشتن خیلی دشوار است. متأسفانه در دیدارهای آخر بازیکنان تیم‌هایی که خطر سقوط به لیگ پایین‌تر را احساس نمی‌کنند و به دنبال قهرمانی نیستند، انگیزه زیادی ندارند و همین موضوع کار این دسته از تیم‌ها را دشوار کرده است؛ موضوعی که می‌تواند به تیم ذوب آهن کمک کند.»

به هر حال، احتمال کاهش سهمیه لیگ قهرمانان در فصل بعد باعث نگرانی استقلال و ذوب آهن شده و وضعیت تیمی که نایب قهرمان لیگ نشود، برای حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده به خطر می‌افتد.

برنامه بازی‌های 29 اردیبهشت

پیکان- استقلال(پخش زنده-شبکه3) ساعت 18
ذوب آهن- ملوان 18
مس- ابومسلم 18

کد خبر 107674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز