دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

امیر بهادری‌نژاد: معمولا ورزش ایران بر پایه آزمون و خطا استوار است.

به عبارتی دیگر، تصمیمات بزرگ براساس کار کارشناسی نیست و به همین دلیل پس از چندین بار آزمون و خطا، نتایج این تصمیم‌گیری‌ها مشخص می‌شود. دیروز خبر رسید که احتمال انتقال تیم راه‌آهن شهرری به استان خراسان رضوی وجود دارد.کاری نداریم که آیا توزیع منطقه‌ای تیم‌های حاضر در لیگ برتر،  کار درستی است یا خیر اما بد نیست که سرنوشت تیم‌هایی را که در 2 سال اخیر از تهران به سایر استان‌ها منتقل شده‌اند بررسی کنیم.

اگر منصفانه این بررسی را انجام دهیم نتیجه‌ای جز این به دست  نخواهد آمد که پاس، پیکان، سایپا  و صبا اگر نسبت به 2 سال قبل ضعیف‌تر نشده باشند، به‌طور حتم قوی‌تر هم نشده‌اند.

جالب اینکه علت اصلی این انتقال‌ها جذب تماشاگر اعلام شده بود اما به جز صبا، سایر تیم‌های منتقل شده برای جذب تماشاگر  مجبور به ایجاد مشوق و متوسل شدن به مدیران مدارس هستند.البته ما هم شدیدا معتقدیم که امکانات ورزشی‌ باید به‌صورت عادلانه و متوازن میان تمام مناطق کشور تقسیم شود اما توزیع متوازن امکانات به معنی نماینده‌دار بودن تمام استان‌های کشور در لیگ برتر نیست.

باید به این باور برسیم که اگر امکانات و زیرساخت‌ها در تمام استان‌ها مهیا باشد، به‌طور حتم لیگ برتر دیگر در تصرف یک شهر نخواهد بود اما باید این نکته را درنظر داشت که به‌صورت تصنعی نمی‌توان سهمیه هر استان در لیگ برتر را تنها 2تیم تعیین کرد.نتیجه آزمون و خطای سازمان ورزش در مورد واگذاری تیم‌های تهرانی به استان‌های دیگر، ناکامی بوده است، پس صلاح نیست که این‌بار با واگذاری راه‌آهن، یک بار دیگر این آزمون و خطای غلط را تکرار کنیم. در واقع بیم آن داریم که راه‌آهن نیز به سرنوشت پیام و ابومسلم  دچار شود.

کد خبر 106591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز