چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

در ورزشگاه تقریبا خالی آزادی که معمولا شاهد قهرمانی‌های استقلال و پرسپولیس بوده، این‌بار نوبت سپاهان بود که در حضور تماشاگران نسبتا کم‌تعداد اصفهانی جشن قهرمانی بگیرد.

این موفقیت از یکسال پیش پایه‌ریزی شد و خیلی از کارشناسان آن را پیش‌بینی کرده بودند. سپاهان که در لیگ هشتم نتوانست به رتبه‌ای بهتر از چهارمی برسد، از اختلاف استقلالی‌ها پس از قهرمانی به‌خوبی استفاده کرد و بمب خبری تابستان گذشته را با انتقال قلعه نویی منفجر کرد.

سپاهان با این حرکت نه تنها یک مربی موفق را به نیمکتش اضافه ‌ بلکه مدافع عنوان قهرمانی را از موفق‌ترین مربی سال‌های اخیرش جدا کرد. سپاهان پس از یکسال سخت تشنه موفقیت بود و قلعه نویی هم می‌خواست ثابت کند که در قهرمانی استقلال بیشترین نقش را داشته است.

بدین‌ترتیب زوجی تشکیل شد که انگیزه بالا و هدف مشترکی داشتند و البته ابزار مورد نیاز‌ را با خریدهای گران قیمت، خیلی زود تامین کردند. قلعه‌نویی به وعده‌اش مبنی بر نخریدن بازیکنی از استقلال عمل کرد و سیاستش را در نقل و انتقالات تابستانی، تقویت ساختار دفاع با خرید بهترین مهره‌های دفاعی قرار داد.

مهدی رحمتی، جلال حسینی،  آل نعمه و شاهین خیری با چنین هدفی به سپاهان اضافه شدند. او بخش تهاجمی تیم را هم با خرید ابراهیم توره تقویت کرد. بدین‌ترتیب بود که سپاهان علاوه بر قهرمانی توانست عنوان دومین خط دفاع برتر،  بهترین خط حمله و بهترین گلزنان را به دست آورد.

این تجربه موفق، سپاهان را تشویق کرده که از حالا به فکر بستن هر چه زودتر تیمش برای لیگ دهم باشد و به‌نظر می‌رسد سیاست باشگاه حفظ کادر فنی و بازیکنان اصلی است. ساکت، مدیرعامل سپاهان ضمن تشکر بابت جشن قهرمانی، می‌گوید که باشگاه مایل به حفظ قلعه‌نویی است: «صراحتا گفته‌ام که مصوبه هیأت‌مدیره باشگاه سپاهان استمرار همکاری با قلعه نویی است. ایشان هم برنامه کاری خود را ارائه داده و اواخر هفته جاری هم نشست نهایی در این خصوص انجام می‌شود.»

قلعه نویی هم که پیش از این گفته بود ‌ماندنش قطعی نشده، پس از بازی مقابل پرسپولیس از ماندن در سپاهان گفت: «به‌هیچ‌وجه به پیوستن به تیم استقلال فکر نمی‌کنم. هواداران این تیم را از صمیم قلب دوست دارم و آنها جای زیادی در دل من دارند. اما تمام فکر و ذکرم معطوف به سپاهان و ساختن تیم قدرتمندتری برای فصل آینده است. تنها می‌توانم برای استقلال آرزوی موفقیت کنم و به سپاهان طلایی بیندیشم.»

قلعه نویی که با سومین قهرمانی‌اش در لیگ برتر حالا به رکورد علی پروین رسیده، اضافه کرد: «من کجا، پروین کجا؟  امیر قلعه نویی در به‌دست آوردن این قهرمانی کوچک‌ترین نقش را داشت و این تلاش بازیکنان، مسئولان تیم و حمایت هواداران بوده است.»

اما به‌نظر می‌رسد موانعی بر سر راه حفظ بازیکنان تیم وجود دارد. ظاهرا عقیلی و رحمتی پیشنهادهای خوبی دارند و حتی معمارزاده گفته که این دروازه‌بان ملی‌پوش در راه پرسپولیس است. رحمتی اما می‌گوید: «از معمارزاده بسیار دلخور هستم چون او حق نداشت حرف‌های خصوصی من را رسانه‌ای کند. من به معمارزاده فقط گفتم دوست دارم فوتبالم را در تهران ادامه دهم. البته این صحبت من با معمارزاده حدود یک ماه پیش اتفاق افتاد و ربطی به امروز و دیروز ندارد. فعلا می‌خواهم مدتی استراحت کنم و سپس تکلیفم روشن خواهد شد.»

عقیلی هم می‌گوید: طی روزهای آینده تکلیفم با سپاهان مشخص می‌شود. در سپاهان می‌مانم، مگر آنکه شرایط من و باشگاه یکسان نباشد. ‌ ساکت هم  پس از جشن قهرمانی گفت که قلعه‌نویی تاکید کرده که این بازیکنان و نفرات دیگر حفظ شوند.

ناراحتی سپاهانی‌ها ازجشن قهرمانی

غیبت نوید کیا در جشن قهرمانی ابهامات زیادی را به وجود آورد ولی هادی عقیلی می‌گوید که دلیل غیبت کاپیتان تیمش ناراحتی او از وضعیت جشن قهرمانی بوده:«این جشن اصلا خوب برگزار نشد چون اولا  نظم لازم وجود نداشت، دوم  اینکه بازیکنان به طور مرتب روی سکو نرفتند و سوم‌ جام را باید پس از استقرار بازیکنان به کاپیتان بدهنداما ناگهان دیدیم جام بالا رفت.نوید کیا هم ناراحت شد و رفت.»

عقیلی در مورد نفراتی که در زمان اهدای جام روی سکو قرارداشتند هم گفت:من فقط یکی از آنها را شناختم که استاندار اصفهان بود  و بقیه را نمی‌شناختم.

کد خبر 107786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز