همشهری‌آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز 27 اردیبهشت در دیدار آقای رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه و هیات همراه، روابط جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه را عمیق، دوستانه، و ماندگار خواندند و تاکید کردند: ظرفیت‌های گسترش روابط دو کشور بسیار بیشتر از سطح کنونی است و ایران، همواره در کنار زیمبابوه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تاکید بر لزوم فعال کردن گروه 15 و نزدیکی بیشتر کشورها و ملت‌های مستقل، افزودند: خصلت مداخله جویی قدرت‌ها، بلای بزرگ بشریت است و تنها راه مقابله با آن همکاری بیشتر کشورها و ملت‌های مستقل است.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از ایستادگی آقای رابرت موگابه در مقابل مداخله جویی‌های انگلیس خاطرنشان کردند: اگر کشورهای مستقل با یکدیگر همدل و همراه باشند، امریکا و دیگر قدرت‌ها توانایی انجام هیچ کاری را نخواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به فشارها و مانع تراشی قدرت‌ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران در طول سی سال گذشته تأکید کردند: با وجود این فشارها، آنها نتوانستند هیچ کاری بکنند و از این پس هم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه با اظهار خرسندی فراوان از دیدار مجدد با رهبر انقلاب اسلامی، روابط زیمبابوه با ایران را بسیار عمیق خواند و گفت: گروه 15 به عنوان یک بازوی فعال جنبش عدم تعهد تأسیس شد و باید تلاش شود تا این گروه نقش فعال خود را در همکاری‌های جنوب – جنوب بازیابد.

وی با اشاره به مداخله جویی های برخی کشورهای غربی برای جلوگیری از پیشرفت و همکاری کشورهای مستقل تأکید کرد: ما بر گسترش روابط با ایران تأکید داریم و معتقدیم که کشورهای مستقل باید همکاری‌ها و اتحاد خود را حفظ و تقویت کنند.

کد خبر 107598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز