همشهری آنلاین : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه های دستیاری، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود.

شاهرخ رامین در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: پیرو دستور اکید وزیر بهداشت دکتر مرضیه وحیددستجردی و مساعدت معاون آموزشی وزارت بهداشت، کلیه اطلاعات و تجزیه و تحلیل آمار نمرات و نتایج امتحان دستیاری در اختیار ما قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تحلیل فنی ارزیابی هر سئوال و اینکه هر سئوال را کدام یک از رتبه های بالا جواب داده اند و یا رتبه های پایین تر جواب نداده اند، قدرت تفکیک کنندگی سئوالات، تعداد شرکت کننده ها، تعداد نفرات و سایر شاخص های آماری که برای ارزیابی فنی مناسب هستند به طور کامل بررسی می شود.

رامین اظهار داشت: مقرر شد تا حصول اطمینان از سلامت فنی امتحان و اطمینان از عدالت در آزمون، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود و تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیافتد.

وی یادآور شد: اطمینان گرفتم کسانی که از سهمیه های استعداددرخشان به صورت مستقیم برای شرکت امتحان استفاده کرده اند و به همین دلیل شروع خدمت سربازی و یا شروع طرح خدمات قانونی خود بازمانده اند مهلت اعزامشان تمدید شود تا این گروه از حقوق خود محروم نشوند.

نماینده منتخب کمیسیون بهداشت و درمان برای پیگیری وضعیت آزمون دستیاری 88 به مهر گفت: در جلسه با مسئولان وزارت بهداشت برای بازبینی سئوالات به نقاط مشترکی زیادی رسیدیم که در این زمینه چند گزینه پیش رو داریم و پس از اخذ نظر نمایندگان داوطلبان بهترین روش اتخاذ می شود که تصمیمگیری برای روش مطلوب به جلسه بعدی واگذار شد.

وی گفت: وزارت بهداشت نیز برای هرگونه شفاف سازی اعلام آمادگی کرده است و یادآوری کرده است که با هر گونه تخلفی که اثبات شود، برخورد می شود.

رامین تاکید کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به صورت جدی موضوع را پیگیری می کند و در همه مراحل نمایندگان معترضین موضوع را دنبال می کنند و مسئولان وزارت بهداشت نیز همکاری و تعامل خوبی با گروه پیگیری داشته اند.

سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد. در نهایت 2400 نفر در دوره دستیاری پذیرفته می شوند.

کد خبر 107507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز