35 نفر از استادان زبان فارسی 12 کشور خارجی که به دعوت شورای گسترش زبان فارسی به مناسبت نمایشگاه کتاب به تهران آمده‌اند در ملاقات با دکتر محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تقدیر و تمجید کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این ملاقات قهرمان سلیمانی از شورای گسترش زبان فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به معرفی استادان حاضر پرداخت و گفت: من به‌عنوان یک شهروند و کسی که دغدغه کار فرهنگی دارد از گسترش و به‌منصه‌ظهور رسیدن فعالیت‌های فرهنگی شهرداری نظیر تاسیس کتابخانه و یا شبانه‌روزی‌شدن کتابخانه‌ها و انتشار مجلات و نشریات فرهنگی نظیر ادبیات داستانی به شوق می‌آیم. فعالیت فرهنگی شهرداری تهران قابل تقدیر است. تغییر و تحولی که در شهر رخ داده است میهمانان خارجی ما را که زیاد هم هستند به اعجاب وامی‌دارد.

پس از آن ایازی ضمن خیرمقدم به میهمانان به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌های این معاونت در حوزه فرهنگی پرداخت.پس از سخنان ایازی، چند تن از استادان زبان فارسی به طرح نظرات خود پرداختند. دکتر یونس جعفری از هندوستان گفت: بنده سال‌های زیادی است که به ایران و تهران رفت‌وآمد دارم و از اینکه با ابتکار این معاونت شهرداری دعوت شده‌ایم بسیار خشنودم.

بنده سال‌هاست که به ایران می‌آیم و در این چهار پنج سال گذشته که دو سه بار آمده‌ام شاهد تحول و تغییر فراوانی در جهت زیبایی شهر تهران بوده‌ام. دکتر شمال‌اف، رئیس انستیتو فلسفه و زبان فارسی آکادمی علوم تاجیکستان نیز گفت: ما شهر دوشنبه - پایتخت تاجیکستان - را بسیار زیبا می‌دانیم ولی من در 3سال گذشته این بار دوم است که به تهران آمده‌ام. سرسبزی و نظافت تهران در این سفر توجه ما را جلب کرده است.

من از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری خبر نداشتم و توضیحات آقای دکتر ایازی ما را با این فعالیت‌ها آشنا کرد که باید این تجربه‌ها را به گوش شهروندان و مسئولان خودمان برسانیم.

کد خبر 107367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز