گروه اقتصادی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح استفساریه قانون بودجه سال 1389 کشور برای افزایش حقوق کارمندان در سال‌جاری را به تصویب رساندند

به گزارش همشهری، این طرح درحالی دیروز به تصویب رسید که با وجود گذشت 2 ماه از آغاز سال هنوز دولت میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان را اعلام نکرده‌است. به‌نظر می‌رسد دولت درصدد است در چارچوب شرایط و الزامات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، میزان افزایش حقوق را اعلام کند.

چندی پیش معاونت برنامه‌ریزی انسانی ریاست‌جمهوری از اعلام نهایی میزان افزایش حقوق کارکنان دولت تا پایان ماه جاری خبرداده بود.براساس طرح استفساریه‌ای که دیروز یک فوریت آن به تصویب رسید، دولت مکلف به افزایش ضریب حقوقی شاغلین، ‌بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران با رعایت مفاد ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 150 قانون برنامه چهارم است و بدیهی است که کسری اعتبار  احتمالی ناشی از اجرا از محل جزء ج بند 7 قانون بودجه سال 1389 کل کشور قابل تامین خواهد بود.

نمایندگان مجلس ابتدا با 2فوریت به این لایحه رای نداده ‌‌بودند؛ به این ترتیب حداکثر تا یک ماه دیگر این طرح استفساریه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و درصورت تصویب نهایی دولت موظف به اجرای آن است.

تصویب کلیات طرح ارتقای کیفی تولید خودروهای داخلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین دیروز کلیات طرح ارتقای کیفی تولید خودروهای داخلی را تصویب کردند. درصورت تصویب نهایی این طرح، دولت مکلف می‌شود در مدت 3ماه، سازوکارهای لازم را برای ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی تهیه و آن را به همه تولیدکنندگان در داخل کشور ابلاغ کند.

در این طرح که بررسی جزئیات آن هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد، جزء د بند 15 قانون بودجه مبنی بر کاهش تعرفه خودرو به 70 درصد لغو و بازگشت به تعرفه 90 درصد پیشنهاد شده است.

کد خبر 107317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز