چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر افزایش حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم گفت:

اگر منابع لازم تأمین شود حقوق بازنشستگان را بیشتر از نرخ تورم پرداخت می‌کنیم.

به گزارش فارس، علی ذبیحی با اشاره به اینکه 160‌میلیارد تومان از بدهی این سازمان به مراکز درمانی پرداخت شده‌است، توضیح داد: بدهی سازمان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امری طبیعی و مستمر است چرا که به هر میزان که این بدهی پرداخت می‌شود، به نسبت آن بیمه‌شدگان از خدمات بهره‌مند شده و باز هم بدهی ایجاد می‌شود، لذا همیشه بدهی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود دارد.

او افزود: سال گذشته  پرداخت‌هایی که در همطرازی حقوق بازنشستگان وجود داشت، افزایش هزینه‌های درمانی در اثر افزایش تعرفه‌ها به حدود 25‌درصد و مراجعات فراوان به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، باعث شد که در پرداخت‌ها و تهیه منابع مالی مشکل داشته باشیم.

ذبیحی با اشاره به اینکه پرداخت طلب دولت به سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند مؤثر باشد، گفت: زمانی که وضعیت درآمد سازمان در گذشته بهتر بود، این پرداخت‌ها مؤثر نبود ولی در سال‌های اخیر که درآمدهای سازمان نسبت به هزینه‌هایش برابر شده، طبیعی است اگر دولت بخشی از طلب‌ها را بدهد سازمان نیز می‌تواند به تعهدات خود بهتر عمل کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی یادآور شد: مبلغ 2‌هزار و 500‌میلیارد تومان بابت معوقه‌های دولت به چندین مجموعه از جمله سازمان تأمین‌اجتماعی درنظر گرفته شده که معلوم نیست سهم تأمین‌اجتماعی از این مبلغ چقدر است.

ذبیحی در پاسخ به این پرسش که آیا در سازمان تأمین اجتماعی می‌مانید؟ اظهار داشت: بنده از ابتدا که وارد سازمان تأمین‌اجتماعی شدم براساس تکلیفی که واگذار ‌شد در راستای خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی تلاش کردم.

وی درخصوص هدفمند کردن یارانه‌ها در تأمین اجتماعی اظهار داشت: در صورتی که دولت بخش قابل توجهی از یارانه‌ها را که می‌خواهد به‌صورت نقدی پرداخت کند از طریق حمایت‌های بیمه‌ای پرداخت کند در این صورت نظام تأمین‌اجتماعی قوی‌تر می‌شود.

کد خبر 105680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز