همشهری آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان 25 تیر ماه را بر اساس سنت معمول پایان دوره 6 عضو شورای نگهبان عنوان کرد که 3تن از آنها حقوقدان بوده و سه عضو دیگر فقیه هستند.

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با مهر درباره پایان دوره تعدادی از اعضا شورای نگهبان گفت: شورا در این زمینه اسامی سه تن از فقها و سه عضو حقوقدان را که دوره آنها به اتمام می‌رسد اعلام  می کند و در این زمینه رهبر معظم انقلاب، ریاست قوه قضائیه و مجلس تصمیم‌گیر خواهند بود.

وی توضیح داد : اسامی فقهایی که دوره آنها به پایان رسیده خدمت مقام معظم رهبری ارسال می شود تا ایشان برای تمدید یا تغییر آنها  تصمیم گیری کنند.

همچنین اسامی حقوقدان هایی هم که دوره آنها اتمام یافته به رئیس قوه قضائیه ارسال می شود تا نسبت به معرفی همان ها یا افراد جدید به مجلس شورای اسلامی برای اعلام نظر اقدام شود.

وی افزود: معمولا موعدی که داریم 25 تیرماه هر دوره است، بنا برهمین قاعده قطعا بایستی اواخر تیر ماه سال جاری فقها و حقوقدان هایی که دوره آنها به پایان رسیده است برای اعلام نظر به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی معرفی شوند. 

گفتنی است سه عضو فقیه شورای نگهبان که دوره آنها تیرماه به اتمام می رسد عبارتند از آیت الله جنتی ، آیت الله مدرسی و آیت الله رضوانی و همچنین سه عضو حقوقدانی که پایان دوره آنها است غلامحسین الهام ، حجت الاسلام علیزاده و آیت الله کعبی هستند.

کد خبر 106997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز