سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عملیات پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: اکنون در 850 کلانتری سراسر ایران ، سامانه جامع پلیس پیشگیری راه اندازی شده و همه مراحل رسیدگی به درخواست های مراجعه کنندگان به صورت مستقیم قابل مشاهده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرهنگ احمد نیک آئین به خبرنگاران گفت: امسال این سامانه در 100 کلانتری باقی مانده راه اندازی می‌شود.

وی همچنین از اتصال سیستم انگشت نگاری و کنترل خودروهای مسروقه و توقیفی به سامانه جامع پلیس پیشگیری در آینده خبر داد.

معاون عملیات پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به آمار عملکرد یکساله این معاونت در سال گذشته افزود: پارسال، ماموران انتظامی کلانتری، پاسگاه، فرودگاه، راه آهن و   یگان‌های حفاظتی سراسر کشور، بیش از 205 تن انواع موادمخدر کشف کردند.

وی گفت: در این زمینه بیش از 120 نفر دستگیر شدند.

سرهنگ نیک آئین، کشف حدود دو میلیون لیتر مشروبات الکلی و کشف کالاهای قاچاق، به ارزش 127 میلیارد تومان را از دیگر اقدامات معاونت عملیات پلیس پیشگیری اعلام کرد.

معاون عملیات پلیس پیشگیری ناجا افزود: در سال گذشته، رده های مختلف پلیس پیشگیری، 800 هزار نفر از مظنونان و متهمان را دستگیر کرده‌اند.

وی با بیان این که انجام ماموریت‌های فوریت پلیسی 110 نیز بر عهده کلانتری‌ها و     پاسگاه‌های تابعه این معاونت است، گفت: از 37 میلیون تماس مردم با این سامانه در سال گذشته، 11 میلیون تماس عملیاتی شده است.

سرهنگ نیک آئین با بیان این که 14 میلیون تماس نیز از طریق مراکز مشاوره‌ای کلانتری‌ها رسیدگی شده است، افزود: از تماس‌های مردم با سامانه 110 پلیس، 12 میلیون تماس غیر قابل رسیدگی بود، زیرا درباره مسائل خارج از ماموریت‌های پلیس مانند گرفتگی آب، قطعی برق و تلفن بوده است.

وی بیشترین موضوع تماس مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 را گزارش تصادف و مزاحمت بیان کرد.

معاون عملیات پلیس پیشگیری نیروی انتظامی درباره زمان حضور پلیس در صحنه گفت: با در نظر گرفتن گشت‌های موتوری، این زمان به کمتر از 10 دقیقه درکلانشهر تهران با وجود ترافیک سنگین رسیده است. 

کد خبر 107189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز