دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

محمد جابریان که بعد از گذشت حدود 2سال از انجام معامله بلوک 5/30درصدی فولاد خوزستان به ارزش 1364 میلیارد تومان موفق به دریافت 172 میلیارد تومان وجه پرداختی شده، این روزها خوشحال است

جابریان یکسال و نیم پیش 30 درصد سهام فولاد خوزستان را خرید اما در برابر پرداخت 172 میلیارد تومان از 272 میلیارد تومان وجه نقد معامله به سازمان خصوصی‌سازی‌ هرگز نتوانست در هیبت مالک عمده فولاد خوزستان از درب کارخانه عبور کند و یا در تصمیم‌گیری‌های هیأت‌مدیره نقشی داشته باشد.

این بود که راهی هیات داوری و دادگاه شد و با مسدود کردن حساب سازمان خصوصی‌سازی‌، سهام فولاد خوزستان را سرانجام دوباره به دولت پس داد.  محمد جابریان درباره این ماجرا گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس انجام داده است.

  • مثل اینکه خیلی خوشحال هستید.

بله. چرا نباشم؟ طبیعی است. هر کسی هم جای من باشد خوشحالی می‌کند. بالاخره موفق به دریافت حقم شدم. اما از شوخی گذشته همچنان در ایران می‌مانم و در صنایع فولادی، بورس و هر صنعت و شرکت آینده داری سرمایه‌گذاری می‌کنم.

  • حساب کرده‌اید که سود دو ساله 172 میلیارد تومان چقدر می‌شود؟

 ضرر کرده‌ام.

  • اگر این پول را جای دیگری سرمایه‌گذاری می‌کردید چقدر سود به‌دست می‌آوردید؟

معلوم نیست. شاید هم ضرر می‌کردم. البته سهام فولادخوزستان نسبت به تیر 87 گران‌تر شده. آن‌موقع هر سهم این شرکت 630 تومان بود اما الان به 670 تومان رسیده اما دعا می‌کنم صاحبان این کارخانه هم خیرش را ببینند. چرخش باید بچرخد. چون به هر حال حدود 10‌هزار کارمند و کارگر دارد.

  • برای وکلایی که در این مدت پیگیر پرونده شما بودند چقدر هزینه کردید؟

دو تا وکیل داشتم. به یکی حدود 150میلیون تومان داده‌ام. با آن یکی که اصلا  حساب نکرده‌ام.

  • می‌توانید میزان سرمایه تان را هم بگویید؟

نه. اما 50 میلیارد تومان از یکی از بانک‌های داخلی وام گرفته‌ام که قسمت اعظم‌اش را داده‌ام. از طرف دیگر در خرید بلوک 5/30 درصد فولاد خوزستان با چند نفر و یک مجموعه شریک بودم.

  • حاضرید باز هم سهام شرکت‌های بورس را بخرید؟

چرا که نه؟ اگر سهام و شرکت ارزشمندی باشد همین امروز سرمایه‌گذاری می‌کنم؛ مخصوصا  در شرکت‌های فولادی.

کد خبر 107103

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز