همشهری آنلاین: استاندار آذربایجان غربی از تشکیل نخستین کارگروه دریاچه ارومیه و برنامه ریزی برای تامین سه میلیارد مترمکعب آب برای نجات دریاچه ارومیه از وضعیت فعلی خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر وحید جلال زاده در حاشیه برگزاری نخستین کارگروه دریاچه ارومیه در تهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این کارگروه به ریاست رحیمی معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد تا در راستای تاکیدات رئیس جمهور برای جبران بخشی از آب دریاچه ارومیه و حیات دوباره بخشیدن به این پارک ملی اقدام شود.

وی ادامه داد: شش ماه قبل کمیسیون زیر بنایی دولت در ارتباط با دریاچه ارومیه تشکیل جلسه داده بود که آن کارگروه به صدور سند ختم شد.

جلال زاده خاطرنشان کرد: انتقال یک میلیارد متر مکعب آب از حوضه های آبی همجوار و اصلاح آبیاری در بخش کشاورزی برای صرفه جویی دو میلیارد متر مکعب که یک میلیارد متر مکعب آن در این بخش استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین در این نشست در خصوص باروری ابرها برای افزایش 15 تا 20 درصدی نزولات آسمانی و اصلاح الگوی آب مصرفی دربخش های صنعتی و شرب در این کارگروه تصمیم گیری شد.

در این جلسه گزارشی از دلایل اصلی پایین آمدن سطح دریاچه ارومیه، نوسانات متوسط تراز آبی این دریاچه در 40 سال اخیر و ارزیابی تاثیر تغییرات آب و هوا و خشکسالی بر دریاچه های جهان ارائه شد و راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

[دریاچه ارومیه به دریاچه‌های‌ کوچک‌تر تقسیم می‌شود]

کد خبر 107037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز