گروه حوادث: عملیات بی‌نقص پلیس به بزرگ‌ترین دیسکوی زیرزمینی پایتخت پایان داد

درحالی‌که برگزار‌کنندگان این مراسم سعی داشتند تا 2 ساعت قبل از شروع پارتی شبانه محل برگزاری آن را مخفی نگه‌ دارند، ماموران در جریان عملیاتی ضربتی موفق شدند بیش از 80 نفر از شرکت‌کنندگان و برگزار‌کنندگان این پارتی را دستگیر کنند.

مدتی قبل گزارشی در اختیار سردار روزبهانی، معاون پلیس امنیت اخلاقی ناجا قرار گرفت که از فروش مخفیانه بلیت‌های یک دیسکوی زیرزمینی در بین جوانان تهرانی حکایت داشت.
با این گزارش، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی محل دیسکو آغاز شد.

طبق گزارشی که در اختیار پلیس قرار گرفته بود، این دیسکو قرار بود با حضور حدود یکصد دختر و پسر به‌صورت شبانه برگزار شود و تعدادی دی‌جی نیز در آن حضور داشتند.

با شروع تحقیقات پلیسی، ماموران توانستند از طریق منابع اطلاعاتی خود به یکی از بلیت‌های دیسکو دست پیدا کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که برگزار‌کنندگان پارتی شبانه به تمامی شرکت‌کنندگان اعلام کرده بودند که آدرس مکان برگزاری تا 2 ساعت قبل از شروع مراسم به‌صورت سری خواهد بود و اعلام نخواهد شد.

این مسئله گرچه باعث می‌شد عملیات پلیسی برای دستگیری گردانندگان و شرکت‌کنندگان در دیسکو با مشکل روبه‌رو شود اما یکی از ماموران که توانسته بود به‌عنوان شرکت‌‌کننده در این پارتی شبانه نفوذ کند، اطلاعات مهمی در اختیار تیم‌های عملیات قرار داد.

این اطلاعات حاکی از آن بود که مراسم زیرزمینی قرار است در باغی در منطقه جاجرود برگزار شود. بنابراین ماموران ماجرا را به دادسرای این منطقه اطلاع دادند و دستور قضایی برای دستگیری شرکت‌کنندگان در دیسکو صادر شد.

حالا نوبت آن رسیده بود که محل برگزاری مراسم به محاصره ماموران پلیس درآید اما مشکلی که در این مرحله از تحقیقات وجود داشت این بود که برگزار‌کنندگان دیسکو برای فرار از دست پلیس تعدادی مامور مخفی و دید‌بان مجهز به بی‌سیم در طول مسیر و بالای تپه‌ها قرار داده بودند تا درصورت حضور خودروهای پلیس در منطقه، آنها ماجرا را به برگزار‌کنندگان مراسم اطلاع دهند.

تنها راهی که برای حل این مشکل وجود داشت، عملیات ضربتی و دستگیری تمامی دید‌‌بان‌ها در طول مسیر بود. ماموران مخفی پلیس با زیرنظر گرفتن منطقه توانستند 3 نفر از این افراد را شناسایی کنند و قبل از اینکه متهمان موفق شوند برگزار‌کنندگان دیسکو را در جریان حضور پلیس قرار دهند، تمامی آنها را دستگیر کردند.

به‌محض دستگیری دیده‌بان‌‌ها، تیم‌‌های عملیاتی وارد عمل شدند و با محاصره ویلایی که مراسم زیرزمینی در آنجا برگزار شده بود، تمامی راه‌های فرار را مسدود کردند.

درحالی‌که نوبت به آخرین مرحله از عملیات دستگیری شرکت‌کنندگان در دیسکوی شبانه رسیده بود، ماموران با در اختیار داشتن دستور قضایی قدم به داخل ویلا گذاشتند و با وجود مقاومت عده‌ای از جوانان توانستند تمامی برگزار‌کنندگان و شرکت‌کنندگان در این مراسم را دستگیر کنند.

سرگرد سعید راستی، رئیس پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد ویلای مورد نظر که ظاهرا پاتوقی نسبتا قدیمی و متعلق به پدربزرگ گردانندگان بود، با استقرار تجهیزاتی عظیم و پیشرفته، محلی برای به فساد کشاندن جوانان تهرانی و گاه شهرستانی بوده است.

وی ادامه داد: گرچه در ابتدای عملیات تعدادی از شرکت‌‌کنندگان در مراسم که به خاطر مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبودند قصد مقاومت در برابر پلیس را داشتند اما خوشبختانه این عملیات با موفقیت به پایان رسید و تمامی متهمان خود را تسلیم ماموران پلیس کردند. 

سرگرد راستی با بیان اینکه 2 نفر از متهمان از طریق بالا رفتن از دیوار ویلا متواری شده بودند، تاکید کرد: این دو نفر نیز از سوی مامورانی که در بیرون از ویلا حضور داشتند دستگیر شدند.

تجهیزات کشف شده

سرگرد راستی تجهیزات کشف شده در این عملیات را شامل 100 قطعه بلیت دارای لیبل‌های خاص و طراحی ویژه و شماره تلفنی به نام اکسپلویشن نایت (شب هیاهو)، تعداد زیادی بطری و قوطی مشروبات الکلی، 500 حلقه انواع سی دی که نشان از دامنه فعالیت متهمان اصلی داشت،

کارت‌های تبلیغاتی گروه دیسکوی شب هیاهو شامل نشان و آرم شیطانی این گروه و تجهیزات مخصوص برگزاری دیسکو اعلام کرد و خاطرنشان کرد: پرونده این متهمان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 106925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز