چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: نقشه ماهرانه دختر جوان برای سرقت گوشی تلفن همراه، کیف‌قاپ‌های حرفه‌ای را به دام انداخت

20 فروردین امسال، دختر و پسری برای خرید گوشی تلفن همراه به یک مغازه موبایل‌‌فروشی در پایتخت رفتند. آنها بعد از انتخاب یک گوشی گران‌قیمت، سرگرم بررسی آن بودند که در همین هنگام دختر جوان گوشی را برداشت و در یک چشم بر هم زدن به خارج از مغازه دوید و در میان جمعیت ناپدید شد.

مرد جوان که از این ماجرا شوکه شده بود، به طرف در خروجی رفت تا مانع از فرار این دختر شود اما صاحب موبایل فروشی سد راهش شد و با فریاد‌های «آی دزد،‌آی دزد»، دیگر مغازه‌دارها هم در جریان قرار گرفتند و این مرد را دستگیر کردند.

درحالی‌که متهم مدعی بود بی‌گناه است و فریب آن دختر را خورده، صاحب موبایل فروشی ماجرا را به پلیس اطلاع داد و ماموران بعد از حضور در محل سرقت، مرد جوان را که فرید نام دارد دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند.

سرقت از دزد

«با آن دختر تازه آشنا شده بودم و می‌خواستم برایش موبایل بخرم اما نمی‌دانم چرا به محض اینکه موبایل را از مغازه‌دار گرفت پا به فرار گذاشت. حالا هم حاضرم پول آن موبایل را پرداخت کنم و از این مخمصه خلاص شوم.»

فرید در حالی این جملات را به پلیس می‌گفت که مدعی بود هیچ نشانی‌ای از محل زندگی آن دختر ندارد.  ماموران که به ماجرا مشکوک شده بودند، به بازرسی بدنی او پرداختند و در این میان یک دسته چک‌، شناسنامه و کارت ملی در جیب وی کشف کردند که متعلق به فرد دیگری بود.

از آنجا که فرید توضیح قابل‌قبولی درخصوص این مدارک نداشت، ماموران به شناسایی فردی پرداختند که صاحب مدارک شناسایی و دسته چک بود. با شناسایی این مرد بود که راز یک باند کیف‌قاپی فاش و مشخص شد که فرید یکی از اعضای همین باند بوده است.

سارقان حرفه‌ای

صاحب مدارک بعد از حضور در اداره آگاهی به ماموران گفت: 25 بهمن‌ماه سال گذشته در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بودم که 2 جوان موتور سوار به من حمله کردند و کیف دستی‌ام را به سرقت بردند. در داخل کیف به غیراز مدارک شناسایی، یک دسته چک و مقداری پول نقد هم وجود داشت اما هیچ‌وقت نتوانستم آنها را پیدا کنم. 

اظهارات این مرد در حالی صورت می‌گرفت که وی به محض دیدن فرید، او را شناخت و مدعی شد که وی یکی از همان سارقان موتورسواری است که کیف او را به سرقت بردند.
با این اظهارات، بازجویی از فرید از سر گرفته شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به چند فقره سرقت و کیف‌قاپی با همدستی 6‌نفر از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ غنی‌لو، معاون اجتماعی پلیس تهران، با بیان این خبر گفت: متهم مدعی شد که با همدستی دوستانش در شهر می‌گشتند و با شناسایی رهگذرانی که به‌نظر می‌رسید پول و لوازم باارزشی همراه خود داشته باشند، کیف آنها را سرقت می‌کردند.

وی ادامه داد: اعضای این باند بعد از سرقت از مالباخته‌ها، پول‌های نقد را تقسیم می‌کردند و با استفاده از چک‌های مسروقه دست به خرید اجناس مختلف از مغازه‌ها می‌زدند.  سرهنگ غنی‌لو با اشاره به کشف مقداری لوازم مسروقه در مخفیگاه متهمان افزود: از آنجا که احتمال می‌رود این افراد سرقت‌های دیگری هم رقم زده باشند، تحقیق از آنها ادامه دارد.

کد خبر 105136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز