شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از برخورد ویژه پلیس با 6 تخلف عمده در سال‌جاری خبر داد و گفت:

بر این اساس طرح تشدید برخورد با عدم‌استفاده از کمربند ایمنی، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم‌حرکت بین خطوط، رعایت نکردن فاصله طولی و استفاده از تلفن همراه در اولویت برخورد پلیس راهور در سراسر کشور قرار گرفته است که اجرای این طرح از شنبه آینده در سراسر کشور آغاز می‌شود.

سردار اسکندر مؤمنی همچنین از اجباری شدن نصب کیسه هوا روی خودروها از ابتدای برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: ابلاغیه‌های لازم در این خصوص به‌خودروسازان صورت گرفته و بدین ترتیب تمامی خودروسازان مکلفند از ابتدای برنامه پنجم توسعه نسبت به نصب کیسه هوا روی تمام محصولات تولیدی خود اقدام کنند.

وی به کاهش 30درصدی شماره‌گذاری خودروهای خارجی از سال گذشته اشاره کرد و گفت: این امر بستر مناسبی برای خودروسازان است تا نسبت به افزایش کیفیت خودروهای تولیدداخل اقدام کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص افزایش کشته‌های تصادفات در نوروز امسال نسبت به سال گذشته گفت: مبنای آمار ما از 28 اسفند تا 13فروردین است؛  این در حالی است که آمار پزشکی قانونی از 25اسفند تا 15 فروردین بوده اما به‌طور قطعی اعلام می‌کنیم که آمار کشته‌های تصادفات در نوروز امسال کاهش داشته است.

کد خبر 106918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز