شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش از نظر مجلس بلامانع است اما نیروهای حق‌التدریسی در اولویت هستند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در باره برگزاری آزمون استخدامی مجلس اعلام کرد: دغدغه مشترک مجلس و دولت این است که مهر‌ماه هیچ کلاس درسی در کشور بدون معلم نماند.

احمد حیدری به همشهری گفت: آزمون استخدام 40 هزار نیروی آموزش و پرورش هیچ مشکلی ندارد و آزمون استخدامی آموزش و پرورش در خرداد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش هیچگونه مشکلی برای ثبت‌نام 40 هزار نیروی استخدامی ندارد و همه تلاش آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی رفع مشکل نیروی انسانی در مدارس کشور است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در توضیح مصوبه مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی قانونی دارد که براساس آن آموزش و پرورش باید 60 هزار نیروی حق‌التدریسی را طی 5 سال استخدام کند و بر این اساس در سال اول 26 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.

به گفته حیدری، براساس قانون برنامه چهارم، دستگاه‌های دولتی می‌توانند یک‌سوم نیروی خارج شده، استخدام جدید داشته باشند و طی 4 سال گذشته 360 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج شده‌اند درحالی‌که ورودی بسیار کمی داشته‌ایم. وی استخدام نیرو در آموزش و پرورش را در چارچوب جایگزینی نیروهای خارج‌شده از این وزارتخانه دانست.

حق‌التدریسی‌ها، در اولویت

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در باره مصوبه اخیرمجلس‌عنوان کرد: آنچه در مجلس تصویب شد، ساماندهی وضع معلمان حق‌التدریسی است و مجلس مخالفتی با استخدام 40 هزار معلم جدید در آموزش و پرورش ندارد. 

علی عباسپور ‌تهرانی‌فرد گفت: بر‌اساس مصوبه مجلس، آموزش و پرورش باید برای استخدام حق‌التدریسی‌ها اولویت قائل شود؛ مگر در رشته‌ها یا استان‌هایی که در میان این 60 هزار نیروی حق‌التدریسی تخصص مورد نیاز وجود نداشته‌باشد یا کم باشد.

وی درباره دلیل تصویب اصلاحیه تعیین تکلیف استخدام 60 هزار نیروی حق‌التدریسی اظهار کرد: گزارش‌هایی به مجلس می‌رسید مبنی بر اینکه وزارت آموزش و پرورش جذب نیروها را خارج از 60 هزار حق‌التدریسی که سوابق طولانی 6 تا 10 سال دارند، انجام می‌دهد؛ با آنکه میان این نیروها افرادی هستند که تخصص مورد نیاز آموزش و پرورش را دارند.

به گفته عباسپور، مجلس مخالفتی با برگزاری آزمون استخدامی ندارد و آموزش و پرورش می‌تواند در استان‌ها براساس رشته‌هایی که نیاز دارد، با برگزاری آزمون ورودی، نیروی جدید استخدام کند.

ثبت‌نام بیش از 500 هزار متقاضی

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به همشهری اعلام کرد: تا عصر روز گذشته، بیش از 500 هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت‌نام کرده‌اند. محمد‌تقی صابری گفت: امروز (19 اردیبهشت) آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی 40 هزار نیروی آموزش و پرورش است و این زمان به‌هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد. 

وی با بیان اینکه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش 7خرداد‌ماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: متقاضیان باید تا پایان وقت اداری امروز (19 اردیبهشت) در آزمون ثبت‌نام کنند.

متقاضیان می‌توانند تا پایان وقت اداری کارت رمز خود را دریافت کنند و تا ساعت 24 امشب نیز مهلت ثبت‌نام اینترنتی در آزمون را دارند. وی اعلام‌کرد: متقاضیان واجد شرایط در استان تهران نیز می‌توانند برای ثبت‌نام در شهرستان‌های استان تهران به کارگزینی ادارات، مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. درصورت داشتن ظرفیت‌ در شهرستان‌های استان تهران از این افراد ثبت‌نام خواهد شد.

کد خبر 106915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز