شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سوختن بی دلیل سیمکارت‌های موبایل چندی است بسیاری از مشترکان را با مشکلاتی مواجه کرده که به اعتقاد کارشناسان در صورتی که از قطعات فنی و کیفی منطبق بر استانداردهای بین المللی در طراحی سیمکارت خام استفاده شود میزان خسارت‌های آن به حداقل کاهش می یابد.

به گزارش مهر، مسئولان شرکت مخابرات دلایلی چون حرارت، امواج، ضربه، تغییرات ولتاژ و اشتباه قرار دادن سیمکارت و نیز ارسال بیش از حد پیامهای کوتاه یا افزایش تعداد تماسهای ورودی و خروجی را در سوختن سیمکارت های تلفن همراه بی تقصیر نمی دانند و معتقدند سیمکارت کالای مصرفی و دارای تاریخ مصرف معینی است و برهمین اساس نمی توان عمر استانداردی را برای آن تعریف و مشخص کرد. {شک دارید، به دفاتر دولتی مراجعه کنید}

اما به نظر می رسد استفاده از سیمکارت های خام بدون کیفیت عاملی موثر در سوختن سیمکارت های موبایل باشد و بهره گیری از تولیدات منطبق بر استاندارد تا حدی می تواند از این معضل بکاهد.

مدیرعامل شرکت نیمه هادی عماد - یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت صنایع و معادن - معتقد است که سیمکارت‌های خام وارداتی به کشور که عموما نیز از چین وارد می شود دارای کیفیت مناسب نبوده و به مراتب از کیفیت پایین تری نسبت به نمونه داخلی آن برخوردار است.

حمیدرضا منجی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از سیمکارت های خام اپراتورهای کشور از کشور چین وارد می شود افزود: این سیمکارت‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و در بسیاری مواقع نیز مشکلات امنیتی پیدا می کند.

وی تاکید کرد: ظرفیت تولید سالانه 40 میلیون سیمکارت خام در کشور وجود دارد و به این ترتیب امکان بومی سازی این کالا در کشور وجود دارد.

منجی با بیان اینکه کیفیت سیمکارت های خام تولیدی در کشور می تواند از مشکلات فعلی این سیمکارت ها بکاهد، افزود: نیمه هادی عماد طبق قرارداد با شرکت ارتباطات سیار تاکنون 12 میلیون سیمکارت خام برای این اپراتور تولید کرده است.

وی گفت: جلساتی با اپراتور سوم تلفن همراه برای تامین سیمکارت های خام این اپراتور در داخل کشور داشته ایم و آمادگی خود را برای تولید انبوه سیمکارت های خام در کشور اعلام کرده ایم. با اپراتور دوم نیز برای تامین این سیمکارت ها وارد مذاکره شده و توافقاتی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 106894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز