گروه سیاسی: مرحله دوم رزمایش ولایت 89 روز گذشته با انجام موفقیت آمیز عملیات جنگ الکترونیک و ضد‌الکترونیک، عملیات مقابله با نفوذ غواصان و چریک‌های دشمن، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ارتش بر فراز آب‌های دریای عمان و عملیات بازرسی کشتی‌های عبوری به پایان رسید.

در ادامه رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 که از روز چهارشنبه آغاز شده است، عملیات ویژه جنگ الکترونیک و ضد‌الکترونیک با بهره‌گیری از اختلالگرها، جمرها و هشداردهنده‌ها به اجرا گذاشته شد.

در این مرحله از رزمایش، عملیات قطع خطوط مواصلاتی دشمن فرضی و بازنگه‌داشتن خطوط مواصلاتی نیروهای خودی و بازرسی از کشتی‌های عبوری توسط ناوچه‌ها و ناوشکن‌های رزمی به اجرا در‌آمد.

گشت و شناسایی توسط هواپیماهای دورپرواز شناسایی و بدون سرنشین، عملیات پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مانور گریز از اژدر و موشک توسط ناوشکن‌ها و ناوچه‌های موشک انداز و عملیات امدادرسانی در ساحل با بهره‌گیری از سیستم‌های ماهواره‌ای از دیگر اقداماتی بود که در این مرحله از رزمایش با موفقیت انجام شد.

برقراری شبکه‌های ارتباطی امن و پایدار و نیز جمع‌آوری اطلاعات از نیروهای دشمن فرضی توسط هواپیماهای بدون سرنشین از دیگر اقدامات تاکتیکی نیروی دریایی ارتش در مرحله دوم رزمایش ولایت 89 بود.

رزمایش ولایت 89 که توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود به‌مدت 8 روز در 6 مرحله و در وسعتی بیش از 250 هزار کیلومتر از تنگه‌هرمز تا آب های آزاد پاکستان و هند با پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و منطقه انجام خواهد شد.

به‌کارگیری ناوشکن جماران و آزمایش زیردریایی‌ها و سلاح‌های جدید از گونه‌های مختلف نظیر توپ 76 و 40 میلی متری و همچنین به‌کارگیری سامانه‌های راداری و جنگ‌های الکترونیکی از ویژگی‌های مهم این رزمایش است.

براساس این گزارش، با پایان مرحله دوم رزمایش، مرحله سوم از مراحل شش‌گانه رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 از بعدازظهر دیروز آغاز شد.سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 89، با موفقیت آمیز خواندن مرحله دوم رزمایش ولایت 89 گفت: در این مرحله از رزمایش بالگردهای ضدسطحی و ضدزیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی بالگردهای تهاجمی هوانیروز در یک عملیات پیچیده نسبت به شناسایی اهداف سطحی و زیرسطحی در دریا و انهدام آنها اقدام کردند.

قاسم رستم آبادی با بیان اینکه ناوشکن‌ها، ناوچه‌های موشک‌انداز و بالگردهای شناسایی در این عملیات، ‌یگان‌های شناور سطحی را پشتیبانی کردند، افزود: در این مرحله همچنین بازرسی کشتی‌های عبوری نیز با اقتدار کامل توسط ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها، تیم‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی انجام شد که این عملیات در راستای ایجاد امنیت و آرامش در معابر وصولی منتهی به تنگه‌هرمز و خلیج همیشه فارس به مرحله اجرا درآمد که رزمندگان نیروی دریایی ارتش با اقتدار، اراده و توکل به خدا با قاطعیت این عملیات را با موفقیت انجام دادند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 89، انجام عملیات امداد و نجات را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این مرحله رزمایش برشمرد و اظهار داشت:‌ طی این عملیات، یک کشتی سانحه‌دیده در معابر وصولی در منطقه رزمایش که دچار حریق و آبگرفتگی شده بود، تحت پوشش و کمک یگان‌های امداد و نجات قرار گرفت و بالگردها، نفرات مصدوم را از آب گرفتند و به ناو بیمارستانی نیروی دریایی مستقر در منطقه منتقل کردند و هواناوهانیز به‌عنوان آمبولانس دریایی توانست نفرات مصدوم را در حداقل زمان به مراکز امدادی در ساحل منتقل کنند.

لازم به ذکر است که در مرحله آخر این رزمایش 8 روزه نمایش قدرت نیروها عملیاتی می‌شود که طی آن یگان‌های مختلف حاضر در رزمایش یک رژه بزرگ دریایی را انجام خواهند داد.

کد خبر 106830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز