سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

کمتر از 10‌روز پس از پایان رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس،فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش ولایت ‌89 از تنگه هرمز تا آب‌های آزاد پاکستان و هند خبر داد

دریادار حبیب‌الله سیاری 14 اردیبهشت در یک نشست خبری  با اعلام اینکه این رزمایش از 15اردیبهشت  در وسعت بیش‌از250 هزار کیلومتر برگزار می‌شود، تأکید کرد: پیام این رزمایش، صلح و دوستی است.

بنا به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این رزمایش در 6 مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن، انجام عملیات روانی است که از چند روز گذشته آغاز شده است.

وی در ادامه این نشست خبری که مشروح آن را مهر منتشر کرد، مرحله گسترش را دومین و سومین مرحله از این رزمایش عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین مرحله، مرحله چهارم است که ورود به فاز تاکتیکی است و در آن تقسیم نیروها صورت خواهد گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: مرحله پنجم مرحله پرتاب موشک‌ها و توپ‌هاست که عملیات رهگیری، درگیری و انهدام نیز صورت خواهد گرفت. سیاری اضافه کرد: مرحله آخر مرحله نهایی رزمایش ولایت 89 نمایش قدرت یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد جنوب کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام این رزمایش برای دیگر کشورها اظهار داشت: نخستین پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه پیام صلح و دوستی مانند سایر رزمایش‌هایی است که در گذشته انجام شده و دومین پیام آن این است که جمهوری اسلامی ایران برای هیچ کشوری در منطقه تهدید نیست ضمن اینکه آنها هم برای ما تهدید نیستند.

در ادامه این نشست سیاری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه این رزمایش چند روز به طول خواهد انجامید؟ گفت: برگزاری رزمایش ولایت89 در 8 روز (15 اردیبهشت تا 22 اردیبهشت) درصورت مناسب بودن شرایط دریا پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این رزمایش از سلاح جدید استفاده خواهید کرد یا خیر؟ گفت: ما در این رزمایش از تجهیزات و ادواتی که در ناوشکن جماران وجود دارد استفاده خواهیم کرد؛  ضمن اینکه از زیردریایی‌های جدید، سلاح‌های جدید از جمله توپ‌های 73 و همچنین سامانه‌های راداری و جنگ‌های الکترونیکی بهره خواهیم برد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد پرواز هواپیمای ایرانی برفراز ناو آمریکایی گفت: ماجرا اینگونه بود که هواپیمای اف 27 بالای سر این ناو آمریکایی می‌رود و عکس‌های متعددی می‌گیرد و عملیات شناسایی را انجام می‌دهد که این مسئله مورد اعتراض شدید قرار گرفت که بعد از آن ما هم اعلام کردیم این حق ماست که در منطقه تحرکات را پیگیری و شناسایی و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای را رصد کنیم.

کد خبر 106677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز