گروه اجتماعی: اجرای طرح ماموریت امداد و نجات از آبان ماه امسال در هوا‌ناجا و با مشارکت کادر پزشکی اورژانس، آغاز شد.

فرمانده هواپیمایی ناجا با اعلام این خبر تصریح کرد: در این طرح ظرف کمتر از یک دقیقه، بالگرد امداد برای عزیمت به محل حادثه، آماده پرواز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار خلبان حسین خانلری فرمانده هواپیمایی ناجا گفت: براساس تدبیر فرمانده نیروی انتظامی و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، کلیه پروازهای مربوط به خدمات رسانی به مردم، اعم از اورژانس به خصوص در شهر تهران به هوا ناجا محول شد.

فرمانده هوا ناجا، با اشاره به اینکه کادر پزشکی اورژانس تهران متشکل از پزشکانی مجرب در کنار کادر پروازی در فرودگاه قلعه مرغی مستقر هستند، خاطرنشان کرد: بعد از به صدا درآمدن آژیر امداد رسانی، بلافاصله این دو تیم همزمان توسط بالگرد به محل حادثه اعزام می شوند.

به گفته خانلری، حداکثر ظرف کمتر از یک دقیقه بالگرد امداد برای عزیمت به محل حادثه آماده پرواز می‌شود، این درحالی است که تنها در شرایط عادی، آماده سازی پروازها جهت هماهنگ‌سازی با برج مراقبت، رادار و...، حدود 10 دقیقه طول می‌کشد.

خانلری نوع تصادف را یکی از اولویت‌ها جهت اعزام تیم امدادی به محل حادثه دانست و در این خصوص اظهار داشت: اگر تصادف به حدی باشد که منجر به ترافیک و مسدود شدن جاده شود، یا مجروح داشته باشد، بالگردهای ما خود را به محل حادثه می‌رسانند.

کد خبر 10627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز