گروه اجتماعی: به منظور ثبت تخلفات سرعت غیرمجاز رانندگان در آزادراه‌های تهران - قزوین و تهران - قم نخستین پروژه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل (آی.تی.اس) به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای، علت بیشتر تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور را سرعت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: با نصب این سیستم و کنترل سرعت می‌توان به استقرار امنیت بیشتر در جاده‌ها کمک کرد.

«محمد بخارایی» خاطرنشان کرد: در حال حاضر90 درصد حمل و نقل کشور از طریق راه‌های اصلی کشور انجام می‌شود لذا استقرار ایمنی و کنترل ترافیک در این جاده‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی با تشریح مزیت‌های استفاده از پروژه‌های هوشمند در جاده‌های کشور، تصریح کرد: در این دو آزاد راه با هزینه‌ای معادل 5/9میلیارد تومان 82 دستگاه کنترل سرعت نصب شده است.

وی تاکید کرد: در مرحله بعد و تا پایان خرداد ماه سال آینده800 دستگاه دوربین کنترل سرعت در23 هزار کیلومتر دیگر از جاده‌های کشور نصب خواهد شد.

وی از بهره‌برداری از سیستم (آی.تی.اس) در تونل شیرین‌سو در محور قزوین - رشت خبر داد و گفت: برای آگاهی از وضعیت راه‌ها و سهولت تردد در جاده‌های کشور نیز رادیوی حمل و نقل در هفته حمل و نقل راه‌اندازی می‌شود.

با بهره‌برداری از سیستم‌های هوشمند در دو آزاد‌راه تهران - قزوین و تهران - قم، تمام تخلفات سرعت غیرمجاز رانندگان با عکسبرداری به ثبت می‌رسد و برگه جریمه آنها نیز به درب منازل رانندگان متخلف ارسال می‌شود. 

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نیز در مراسم افتتاح پروژه ITS (دوربین‌های سرعت‌سنج) در جمع خبرنگاران یکی از بزرگ‌ترین علل تصادفات جاده‌ای در کشور را سرعت غیرمجاز اعلام کرد و گفت: وضعیت جاده‌های کشور به نحوی شده است که هر روز جاده‌های کشور خطرناک‌تر، آمار تلفات جاده‌ای بیشتر و وسایل نقلیه در این جاده‌ها به سمت مرگ پیش می‌روند.  

 «محمد‌رویانیان» افزود: در سال، بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه در جاده‌های کشور از بین می‌رود و بیش از 70 درصد کسانی که در جاده‌ها کشته می‌شوند، سرپرست خانواده هستند که این امر آثار اجتماعی مخربی برای جامعه خواهد داشت.

رویانیان با اشاره به جایگاه پلیس در کشور، گفت: در تمام دنیا پلیس بیشترین نیرو و توان خود را در جهت مدیریت جاده‌ها به کار می‌بندد، اما متأسفانه در کشور ما به دلیل مجهز نشدن جاده‌ها و پلیس به آخرین دستاورد‌های روز، جاده‌های کشور همانند 50 سال گذشته کنترل می‌شود و به دلیل نبود تأسیسات پیشرفته کنترل جاده‌ها مجبور هستیم هر ساله در ایام گوناگون همانند عید نوروز بیش از 20 تا 30 هزار نیروی خود را در جاده‌ها برای کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه به کار ببندیم.

وی، میزان مرگ و میر در جاده‌های کشور را فاجعه خواند و افزود: تلفات 30 هزار نفری ما در جاده‌ها از تلفات یک سال جنگ بیشتر است و با این اوضاع و افزایش سالانه 17 درصد خودرو به ناوگان کشور و مجهز نبودن جاده‌ها برای پذیرش این میزان وسایل نقلیه، پیش‌بینی می‌شود در سال 86 آمار کشته‌شدگان جاده‌ای به بیش از 31 هزار نفر برسد.

استقرار 758 تیم زمستانی پلیس راه در جاده‌های کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین از استقرار 758 تیم زمستانی پلیس راه در نقاط حادثه خیز و گردنه‌های برف‌گیر کشور خبر داد و  افزود: به منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و مسافران تیم‌های زمستانی پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و سازمان راهداری به نقاط حادثه خیز و 70 گردنه برف‌گیر جاده‌ای کشور اعزام و مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به این که جاده‌های برون شهری 24 استان کشور در زمستان نیاز به عملیات ویژه پلیسی و امدادی دارند، خاطر‌نشان کرد:تیم‌های زمستانی تا 15 فروردین در این نقاط استقرار دارند.

کد خبر 10291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز