جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه دهم اردیبهشت تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش مهر، خطیب جمعه تهران ار بخشی از سخنان خود در نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری افزود: استادان کشور باید بدانند که آنچه می تواند انسان را به حق وصل کند همین تعلیم و تربیت است، اما به شرط اینکه تعلیم و تربیت با دلسوزی و علاقه همراه باشد.

وی تاکید کرد: خدا نکند که استاد برایش فرق نکند که چگونه سر کلاس درس بدهد، مطالعه داشته باشد یا نداشته باشد چرا که تدریس درست موجب می شود تا چهره خدا را نشان دهیم.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه و معلمان باید از روش زندگی استاد مطهری درس بگیرند، افزود: نباید کلاس را به مسائلی گذراند که به درد دنیا و آخرت دانشجو و دانش آموز نمی‌خورد.

وی با تاکید براینکه عزت جمهوری اسلامی بستگی به عمل دانشجویان و دانش آموزان دارد، افزود: عمل صالح دانش آموزان و دانشجویان درس خواندن، بحث کردن و پاکیزگی اخلاق است و دانش آموزان و دانشجویان باید از حرفهای بی اساس، بحث‌های بی‌پایه و سپری کردن وقت خود به بطالت پرهیز کنند.

خطیب جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه در سال همت و کار مضاعف قرار داریم، افزود: همت و کار مضاعف برای دانش آموزان و دانشجویان این است که شب‌ها را به تماشای فیلم تا دیر وقت نگذرانند و صبح را از دست ندهند بلکه تلاش کنند تا حرکتهای روحانی و معنوی انجام داده و ذات انسانی در آنان نقش ببندد.

امامی کاشانی گفت: آنانی که مکر می‌کنند و راه خلاف و باطل می‌روند به جایی نمی‌رسند. وی ادامه داد: ملت اگر راه علم و عمل را به کار بندد موفق می شود.

خطیب جمعه امروز تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: هیچ گاه نمی‌توان فاطمه را از تاریخ برداشت چرا که با برداشتن فاطمه از تاریخ، خلقت را برداشته‌ایم، آفرینش انسان را حذف کردیم چرا که حذف او حذف فرزندان اوست و حذف انسان‌هایی است که آفرینش بقای آنهاست.

امامی کاشانی همچنین به فلسفه کوثر و زندگی حضرت فاطمه (س) پرداخت.

کد خبر 106254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز