جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران برگزاری اجلاس گروه 15 به میزبانی کشورمان را نشانی از موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی خواند

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران گفت: این اجلاس در شرایط کنونی با حضور حداقل هشت رییس جمهور و مسوولان رده بالا از وزیر امور خارجه تا معاونت‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشان می‌دهدکه ایران و نظام اسلامی ما از موقعیتی ممتاز در جهان برخوردار است و از نظر سیاسی نیز تحرک قوی و مطلوبی دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی کشورهای غربی مدعی انزوای ایران در عرصه بین‌المللی هستند، افزود: این اجلاس خلاف چنین ادعایی را اثبات می‌کند.

صدیقی در ادامه ابراز امیدواری کرد: خروجی این اجلاس برای رفع مشکلات کشورهای در حال توسعه مفید و موثر باشد.

خطیب نماز جمعه تهران بخش دیگری از خطبه دوم را به نمایشگاه کتاب اختصاص داد و افزود: امسال نقطه عطفی را در نمایشگاه کتاب تهران شاهد بودیم، به طوری که پنج میلیون نفر به این نمایشگاه مراجعه کردند.

وی ادامه داد: این رخداد نشانه فرهنگ ، تمدن و اندیشه‌گرایی مردم و جوانان عزیز کشورمان است.

صدیقی در همین حال با بیان اینکه انتظار می‌رود خوراک لازم برای جویندگان معرفت در کتاب‌ها فراهم شود، اضافه کرد: انتقال مبانی انقلاب ، امتیاز حاکمیت دین در جامعه ، فراگیر شدن دین در شئون مختلف زندگی بشر همچون اقتصاد ، فرهنگ و سیاست ، جنگ و صلح ، خانواده و تربیت که همگی در قالب ولایت فقیه می‌گنجد ، باید در کتاب‌ها لحاظ شود.

خطیب نماز جمعه تهران دفاع مقدس را عصاره جنگ دین علیه بی‌دینی خواند و گفت: ملت در این هشت سال ، دانشگاه دین ، عشق ، عزت ، شرف ، استقلال و ظلم‌ستیزی را تاسیس کردند که خود قهرمان ، آموزگار و استاد آن بودند.

وی تصریح کرد: باید این درس‌ها به نسل جدید و نسل‌های آینده انتقال یابد و ضروری است که این درس‌ها به زبان روز بیان شود.

صدیقی افزود: واجب کفایی است که قلم‌های حاضران در جبهه‌ها و مورخان خداترس به ترسیم این درس‌ها پرداخته و آن را مکتوب کنند.

خطیب نماز جمعه تهران بخش دیگری از خطبه دوم را به موضوع عفاف و حجاب اختصاص داد و گفت: متانت ، سنگینی ، داشتن ارتباطات مشروع و قانونی زندگی کردن ، توقع خدا ، رسول (ص)، امام زمان (عج)، شهدا، اولیاء الهی و مومنان جامعه است.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) ادامه داد: به ویژه زنان سنگرنشین و عاشق حضرت زهرا (س) حرکت‌های خارج از چارچوب شرع و بی‌اعتنایی به قوانین را تاب نیاورده و برای مقابله با این وضع ، آماده هر نوع فداکاری هستند.

صدیقی گفت: بعضی به جنگ نرم توجه ندارند و خیال می‌کنند بدحجابی و بی‌حجابی به معنای آزادی است.

خطیب نماز جمعه تهران با یادآوری اینکه مبارزه با حجاب زنان مسلمان و کشف حجاب ریشه تاریخی دارد، ادامه داد: دنیای غرب که ماموران ابلیس روزگار ماست، رضا شاه را مجبور به کشف حجاب کرد.

وی با اشاره به بازداشت گروهی در قم که قصد ترویج بدحجابی را داشت ، ادامه داد: این افراد اقرار کردند که زنانی را با اتوبوس می‌آوردند تا قبح بی‌حجابی را برای مردم از بین ببرند.

صدیقی افزود : همین کار را انگلیس در زمان رضا شاه کرد، به طوری که هر روز زن یکی از مسوولان وقت را که کشف حجاب کرده بودند در قم می‌چرخاندند تا این مساله برای مردم عادی شود.

خطیب نماز جمعه تهران مبارزه با حجاب را از مصادیق جنگ نرم دانست و افزود: این جنگ علیه استقلال ، فرهنگ و دین شماست.

وی پوشش را شخصیت مرد و زن دانست و افزود: برهنگی بازگشت به قهقراست زیرا انسان وحشی پوشش نداشت.

صدیقی تاکید کرد: برهنگی نه ایرانی است و نه شرقی؛ این امر وارداتی از کشورهایی است که دشمن قسم ‌خورده ما هستند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین از کسانی که بدحجاب هستند خواست به خاطر حضرت فاطمه زهرا (س) از چنین حرکتی "توبه کنند" و افزود: دشمن ، استقلال ما را با این حرکت هدف گرفته و درپی جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه "دشمن قصد دارد از این طریق ما را برابر هم قرار دهد"، ادامه داد: ادارات، آموزش و پرورش و رسانه ملی باید این مساله را به خوبی توجیه کنند و در فیلم‌ها ، بدآموزی و کمک به این جنگ نرم نداشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع "تاثیر گناه بر عالم طبیعت" افزود: این امر از نظر فلسفی نیز قابل اثبات است، زیرا انسان همچون یک پیچ حساس در کارگاه هستی است که اگر خراب شود، دستگاه بد می‌چرخد.

صدیقی افزود: کسانی که این امر را نمی‌پذیرند، از جهالت‌شان است.

وی در پاسخ به سوال کسانی که می‌گویند "غرب که آلوده لجن همجنس‌بازی و بی‌عفتی است، چرا با بلایای طبیعی مواجه نمی‌شود؟" تصریح کرد: نخست اینکه چه کسی گفته است، در آنجا مصیبتی پدید نمی‌آید؟ برای مثال توفان آمریکا را شاهد بودیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مومنان در صورتی که گناهی داشته باشند، زودتر به بلا مبتلا می‌شوند، اما غیرمومنان پرونده گناه‌شان سنگین‌تر می‌شود و جایگاه‌شان قعر جهنم خواهد بود.

صدیقی در بخش پایانی خطبه دوم با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهدای گلگون کفن در خاتمه نماز جمعه تهران، گفت: این گلگون‌کفنان ، خوشبختان روزگارند که هرگز نمرده‌اند و حضور آنها مایه معنویت نماز جمعه این هفته شد.

کد خبر 107348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز