همشهری آنلاین: رییس شورای شهر تهران در روز ملی شوراها بر همدلی و اخوت مردم، شوراها، مجلس و دولت برای پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت:‌

 با توجه به تهدیدات و توطئه‌های خارجی و همچنین کسانی که چنگ و دندان خود را تیز کرده‌اند و ما را از آن سوی دنیا تهدید می‌کنند، نمی‌توانیم در کنار یکدیگر نباشیم و حتما شوراها باید در خدمت دولت و دولت در خدمت مردم باشند تا بدین ترتیب اخوت ملی و اسلامی برای همیشه باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ مهدی چمران در همایش روز ملی شوراها که امروز با حضور رییس جمهوری و در تالار بزر گ کشور برگزار شد، افزود: طی این سال‌ها از همکاری دستگاه‌ها ذی‌ربط برخوردار بوده‌ایم و اخیرا توانسته‌ایم جایگاه خود (شوراها) را حفظ کنیم.

وی با اشاره به همکاری وزارت کشور با شوراها نیز اظهار کرد: هماهنگی شوراها با معاونان عمرانی وزارت کشور نتایج خوبی را در شهرها و روستاها در پی داشته است که امیدواریم این روند نه تنها استمرار بلکه ارتقا یابد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با این گفته که شورا جز خدمت صادقانه و خالصانه چیزی نیست، تاکید کرد: اگر جز این تفکر، به این عرصه خدمت گام بگذاریم، دنیا و آخرتمان را تباه کرده‌ایم.

چمران ادامه داد: قرار بود در استان‌ها و شهرستان‌ها، ‌استانداری‌ها و فرمانداری‌ها امکانات لازم همچون جا و مکان را در اختیار شوراها قرار دهند، اما این امر در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها عملی نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در یک سال پایانی عمر شورای دوره سوم این امکانات برای شوراها فراهم شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به این که صرف این همه وقت و انرژی برای طول عمر 22 ماهه شوراها ارزنده نیست، به روز ملی شوراها اشاره و خاطر نشان کرد:‌ با فرمان تاریخی امام خیمنی (ره) که بر اساس آن اداره امور محلی به دست مردم سپرده شد تا بدین ترتیب باری از دوش دولت برداشته شود.

چمران با بیان این که نتایج تلاش شوراها منجر به آبادانی بیشتر شهرها و روستاها شده است، تصریح کرد: از این منظر شهرها و روستاها نسبت به 10 سال گذشته قابل قیاس نیستند و وضعیت خوبی یافتند، هرچند آبادانی در شهرها و استان‌های مختلف متفاوت بوده است. 

کد خبر 106227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز