گروه شهری: دیپلماسی شهری شهرداری تهران هفته گذشته با حضور هیات قطری، روزهای پرکاری را گذراند

تا به گفته رئیس شورای شهر تهران، این امر سرآغاز روزهای جدید برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کلانشهر تهران باشد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور هیات قطری در شهر تهران، گفت: شهر تهران ظرفیت‌های زیادی برای انجام سرمایه‌گذاری مشترک با قطر دارد.مهدی چمران با اشاره به حضور اعضای شورای شهر قطر در تهران و انجام مذاکرات متعدد، افزود: تهران دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک با قطر است و سرمایه‌گذاران این کشور می‌توانند در این شهر فعال باشند.

وی تأکید کرد: دوستان قطری برای سرمایه‌گذاری در تهران و به‌خصوص بازار گل و نیز ساخت فروشگاهی در این شهر ابراز علاقه کرده‌اند که باید با پیگیری، این مسائل را به نتیجه برسانیم.

چمران ادامه داد: در شرایط کنونی که برخی از کشورها دنبال اجماع جهانی علیه ایران هستند، اما می‌بینیم که سرمایه‌گذاری‌ها در تهران در شرایط خوبی است و رفته‌رفته بهتر هم می‌شود.

وی تهران را میزبانی مطمئن برای سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی دانست و گفت: هیات قطری با بازدید از مرکز سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، علاقه بیشتری به سرمایه‌گذاری در تهران پیدا کردند.

وی توسعه مناسبات شهری را به لحاظ سیاسی و اجتماعی مناسب دانست و گفت: در این میان ارتباط با قطری‌ها می‌تواند زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در تهران را افزایش دهد. شایان ذکر است هفته گذشته هیات قطری با حضور در تهران از مراکز مختلف مدیریت شهری بازدید کردند و اقدامات انجام‌شده در کلانشهر تهران را ستودنی دانستند.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در دیدار با رئیس شورای مرکزی شهر قطر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات عنوان کرده بود: می‌توانیم همکاری‌های خوبی در حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

رئیس شورای مرکزی شهر قطر نیز شهر تهران را در زمینه‌های شهری دارای پیشرفت‌های فوق‌العاده دانسته و بر ضرورت سرمایه‌‌گذاری سرمایه‌گذاران قطری در این شهر تاکید کرده و گفته بود: تهران فرصت‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری دارد.

ناصر بن عبدالله سعید آل عامر الکعبی با ابراز شگفتی از پیشرفت‌های تهران در عرصه‌های مدیریت شهری، گفت: در این دیدار بازدیدهایی از متروی تهران، مرکز کنترل ترافیک و شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهر تهران و مرکز بازیافت زباله و... داشتیم و پیشرفت‌های تهران در این عرصه را لمس کردیم.

وی خواستار سرمایه‌گذاری‌های مشترک تهران و دوحه شده بود. همچنین در این زمینه علیرضا دبیر، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت حضور هیات قطری و تاکید بر ظرفیت‌های تهران برای تبدیل شدن به شهری مؤثر در عرصه جهانی، گفته بود: امروزه دیپلماسی شهری در کنار دیپلماسی رسمی می‌تواند به بهتر شدن روابط با دیگر کشورها کمک کند و در مواردی حتی می‌تواند بهتر از عرصه رسمی دیپلماسی نقش‌آفرین باشد.

کد خبر 108433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز