چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: معترضان قرمزپوش تایلندی بار دیگر با نیروهای ارتش این کشور در حومه شهر بانکوک ‌ درگیر شدند

این درگیری بعد از آن آغاز شد که معترضان سنگرهای خود را در مرکز شهر ترک کردند تا در 50 کیلومتری مرکز دست به تجمع جدیدی بزنند. با شروع این تجمع سربازان ارتش برای متفرق کردن قرمزپوشان اقدام به شلیک هوایی کردند.

یکی از سربازان ارتش در اثر همین شلیک‌های هوایی به‌صورت اشتباهی به دست همقطاران خود کشته شد. با شروع شلیک‌ها، درگیری تن‌به‌تن میان مردم و نیروهای ارتش که گلوله‌های پلاستیکی شلیک می‌کردند آغاز شد. در اثر این درگیری بیش از 10نفر مجروح شدند.

قرمزپوشان معترض از هفته‌ها پیش مرکز شهر بانکوک را که منطقه تجاری شهر است، در تصرف دارند و کلیه فعالیت‌های پایتخت را فلج کرده‌اند. نیروهای ارتش از چند روز پیش در این منطقه مستقر شده‌اند. قرمزپوشان برای مقابله با نیروهای ارتش دست به سنگربندی زده‌اند و موضع گرفته‌اند.

این رویارویی به درگیری انجامید اما نظامیان ارتش تایلند به سوی مردم گلوله واقعی شلیک نکردند؛ به همین دلیل کسی از میان معترضان کشته نشد. با گذشت هفته‌ها از اعتراض مخالفان دولت تایلند از تعداد آنها کم نشده و آنها هر روز به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

نخست‌وزیر تایلند این هفته درخواست معترضان برای انحلال پارلمان وبرگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد و گفت که با معترضان مقابله می‌کند. معترضان تایلندی در چند مورد مسیر قطارها را مسدود کرده و مانع از عبور و مرور وسایل نقلیه شده‌اند. هفته گذشته قطار حامل نیروهای ارتش که برای مقابله با معترضان به بانکوک می‌رفت در محاصره مخالفان قرمزپوش دولت قرار گرفت و متوقف شد.

 

کد خبر 106214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز