همشهری آنلاین: دبیرکل خانه کارگر و جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری سراسر کشور با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با اشاره به هوشیاری، ایمان، وفا، قناعت و سخت‌کوشی این قشر عزیز گفت: کارگران قشری از جامعه هستند که هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند مزاحم اقشار دیگر هستند و برعکس حقوق حقه‌شان در اغلب مواقع جبران نشده است.

و نقش پررنگ کارگران در تمام شئون زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: پیش و پس از انقلاب اسلامی کارگران جزو بهترین، فعال‌ترین و موثرترین اقشار جامعه بودند و انقلاب با حرکات تمام‌کننده کارگران در قالب اعتصابات به پیروزی رسید.

وی با توجه به این‌که " کارگران همواره در خدمت انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی آن بوده‌اند" گفت: در سال‌های ابتدای پس از پیروزی انقلاب که گروه‌های چپ فعالیت گسترده با شعارهای کارگرپسند داشتند، کارگران با هوشیاری و وفاداری از افتادن در دام آن‌ها پرهیز و خود را وقف نظام اسلامی کردند.

وی نقش کارگران در دوران جنگ، سازندگی و پس از آن را بی‌نظیر عنوان و تاکید کرد: این قشر معزز در ابتکار، تولید و جنگ هیچ چیزی کم نگذاشتند و ملت ایران همواره قدردان زحمات آنان و خانواده‌های‌شان خواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری دست کارگر را دستی مبارک و پربرکت دانست و گفت: قشر کارگر همواره در طول سالیان پیش و پس از انقلاب، کمتر توانسته است به حقوق خود دست یابد و مسوولان همواره مدیون همت و قناعت کارگران خواهند بود.

وی نظام جمهوری اسلامی را دارای توانمندی‌های بسیار خوبی از جهت زیربنایی و نیروی انسانی توصیف کرد و گفت: مایه تاسف است که عده زیادی از نیروهای جوان، لایق و تحصیل کرده آماده کارند ولی کار و شغلی برای آنان وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر و تشکر از خانه کارگر، این تشکل را خدمتگزار قشر عزیز کارگر خواند و گفت: فعالیت‌های مفید و ثمربخش تشکل‌های کارگری روزنه‌های امید برای بهبود وضع کارگران را هر روز بیشتر می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی نقش تشکل‌های کارگری را در دوران پس از انقلاب موثر و سازنده دانست و با اشاره به توطئه‌های گوناگون قدرت‌های استکباری برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی، هوشیاری، صبر و همدلی را رمز عبور نظام اسلامی از گردنه‌های سخت کنونی عنوان کرد و گفت: مردم و مسئولان باید با صبر، متانت و تدبیر صحیح یار و یاور انقلاب و نظام اسلامی باشند.

در ابتدای این دیدار علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این تشکل از ابتدای تاسیس تاکنون، سال 88 را به لحاظ عضوگیری سال شکوفایی تشکل‌های کارگری خواند و گفت: خانه کارگر و سایر تشکل‌های کارگری تلاش نموده‌اند، در ابعاد گوناگون آموزشی، خدمات رفاهی، صنفی و احقاق حقوق کارگران به نقش و وظیفه خود به خوبی عمل کنند و موفقیت‌های چشمگیری نیز در این زمینه به دست آورده‌اند.

کد خبر 106170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز