چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

ابزار جدید گوگل نشان می‌دهد که اخبار مربوط به همکاری گوگل با دولت‌ها برای در اختیار قرار دادن طلاعات شخصی کاربران صحیح بوده است.

 به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت گوگل نقشه‌ای را در وب سایت خود قرار داده که براساس آن مشخص می‌شود کدام کشورها بیشترین درخواست‌ها را از این شرکت برای دادن اطلاعات شخصی کاربران یا حذف مطالب مربوط به آن کشورها کرده‌اند. این آمار جدید شامل 100‌کشور جهان است که شرکت گوگل در آنها فعالیت دارد و اطلاعات و درخواست‌های نیمه دوم سال گذشته را پوشش می‌دهد و هر 6ماه به روز می‌شود.

گوگل اعلام کرده که با درخواست‌های دولت‌های مختلف برای دادن اطلاعات شخصی کاربران و حذف برخی مطالب روبه‌روست. این غول جست‌وجوگر اینترنتی با درخواست‌هایی برای حذف یکسری از خدمات خود از جمله ویدئوها و ویدئوهای سایت یوتیوب از سوی برخی دولت‌های جهان روبه‌روست.

بنابرآماری که گوگل خود منتشر کرده، ایالات متحده‌3هزار 580 درخواست برای اطلاعات کاربران، بریتانیا‌هزار و 166 درخواست و رژیم صهیونیستی30 درخواست داشته‌اند. گوگل این موضوع را اعلام کرده که در چه زمان‌هایی به این درخواست‌های دولت‌ها جواب مثبت می‌دهد.

برای نمونه گوگل در ایالات متحده آمریکا با 123 درخواست برای حذف مطالب ممنوعه مورد نظر دولت واشنگتن طی نیمه دوم‌ سال‌2009 روبه‌رو بوده که این شرکت با 80 درصد از این درخواست‌ها موافقت کرده است. از جمله دلایل گوگل برای اجابت این درخواست‌ها، نقض سیاست‌های گوگل مربوط به تشویق خشونت و بی‌حرمتی بوده است.

گوگل اعلام کرده که بیش از 40‌درصد از این درخواست‌ها با دستور دادگاه انجام شده است. این شرکت همچنین آمار مربوط به درخواست‌های دولت‌ها برای در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی کاربرانش را نیز اعلام می‌کند. گوگل این موضوع را فاش نکرده که چگونه این درخواست‌ها را اجابت می‌کند.

افشای این موضوع که شرکت گوگل اطلاعات شخصی کاربران خود را در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهد، در حالی مطرح شده که دید‌بان حافظ حقوق اطلاعات شخصی کاربران در سراسر جهان از اینکه شرکت گوگل به‌طور جدی حقوق خصوصی کاربران خود را رعایت نمی‌کند به‌شدت انتقاد کرده است.

اما گوگل می‌گوید که حقوق مربوط به اطلاعات شخصی کاربران خود را رعایت می‌کند و این موضوع از اولویت‌های اصلی این شرکت است. گوگل هزار و 663‌درخواست برای اطلاعات کاربران و 291‌درخواست برای حذف مطالب مربوط به برزیل نیز از دولت برزیل دریافت کرده است.

کد خبر 106151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز