مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل ستاد ملی زن و خانواده خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا مخبر دزفولی پس از پایان جلسه 661 شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت:در این جلسه در خصوص گزارش کمیته یا کارگروه بررسی کننده مسائل مرتبط با خانواده و زن بحث و بررسی شد.

وی بخش نخست این موضوع را ارتقای کار گروه خانواده عنوان کرد و افزود:‌ این کار گروه تشکیل شده بود اما نیاز به اصلاح و بازنگری در ترکیب، وظایف و سازماندهی آن وجود داشت که با نظر این شورا قرار شد یک بازبینی در شرح وظایف این کارگروه و همینطور شورای فرهنگی اجتماعی زنان انجام شود.

مخبردزفولی افزود:انشاء الله ترکیبی تلفیق و تکمیل شده از مجموعه این دو تشکیلات سامان پیدا کند که هم بتواند در حوزه ارائه پیشنهادات مربوط به سیاست گذاری به شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کند و هم بتواند بعنوان بازوی اجرایی و برنامه ریزی دولت و بخش های مرتبط با هماهنگی دستگاه های دست اندرکار، فعالیت های خود را ساماندهی کند.

سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌براین اساس قرار شد درباره تشکیل ستاد ملی زن و خانواده در یک ماه آینده کارهای کارشناسی آن به اتمام برسد تا با ادغام و تجمیع این مجموعه ها ساماندهی این ستاد صورت گیرد و برای تطبیق به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

مخبر دزفولی درباره بخش دوم مسائل مربوط به خانواده و زن که در جلسه 661 شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث شد گفت:بخش بعدی درباره مسائل مرتبط با زنان و موضوع رشته های مطالعاتی زنان بود که چند سالی است در دانشگاه ها فعال شده است.

وی افزود:آسیب شناسی در این باره انجام گرفته بود و نقاط قوت و ضعف و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد هم در بخش تربیت استاد و هم در بخش مسائل مربوط به متن و محتوی درسی و هم نیازهایی که وجود دارد بحث و بررسی صورت گرفت.

مخبر دزفولی گفت:تجمیع این ها متناسب با توانمندی دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفت و گزارش بسیار خوبی شامل ده تا 11 پیشنهاد مناسب در جلسه شورای عالی مطرح شد.

وی افزود:قرار شد شورای تخصصی تحول علوم انسانی اولویت این موضوع را در کنار مباحثی که در حال انجام است، بررسی و پیشنهاد نهایی را تدوین کند.

مخبردزفولی گفت: در حقیقت قرار شد شورای تخصصی تحول علوم انسانی نسبت به تجمیع رشته های مرتبط با مطالعات زنان و یا بازنگری و مطالعه در خصوص محتوی درس هایی که هم اکنون ارائه می شود، بررسی نهایی را انجام دهد و جمع بندی را با هماهنگی وزارت علوم درباره این رشته‌ها انجام دهد. 

کد خبر 106128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز