همشهری آنلاین: در پی انصراف ایران از نامزدی برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سخنگوی وزارت امورخارجه از نامزدی کشورمان برای کمیسیون مقام زن خبرداد.

رامین مهمان پرست درباره علت این تصمیم گفت: ایران در چارچوب توافق برای دریافت کرسی در نهاد معتبر و تاثیرگذاری چون کمیسیون مقام زن و با هدف تقویت و تعمیق همکاری و تعامل در بین گروه آسیایی در تصمیم خود برای نامزدی در شورای حقوق بشر تجدید نظر کرد.

رامین مهمانپرست علت انصراف ایران از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل را نتیجه  مشورت و توافق با گروه آسیایی عنوان کرد تا این راهکار فضای تعامل میان اعضای این گروه برای عضویت در نهادهای بین المللی را افزایش دهد.

مهمان پرست افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق برای دریافت کرسی در نهاد معتبر و تاثیرگذاری چون کمیسیون مقام زن و با هدف تقویت و تعمیق همکاری و تعامل در بین گروه، در تصمیم خود برای نامزدی حضور در شورای حقوق بشر تجدید نظر کرد و همچنین برخی کشورهای دیگر نیز جابجایی هایی در کاندیداتوری خود در نهادهای بین المللی ایجاد کردند.

وی با اشاره به نقش فعال و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات شورای حقوق بشر اظهار داشت: عضویت و یا عدم عضویت در این شورا تاثیری بر فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران نداشته و ما همچون گذشته در راه همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی و کشورهای در حال توسعه ایفای نقش کرده و به تلاش تاثیرگذار در این زمینه ادامه خواهیم داد.

کد خبر 105899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز