مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون طرح و برنامه مرکز امور زنان و خانواده‌ از تشکیل بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان با همکاری وزارت تعاون خبر داد و اضافه کرد:

این طرح ملی از جمله برنامه‌های مرکز در حوزه اشتغال زنان است و بر اساس آن شعبات این بنیاد در تمام استان‌ها تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پروین هدایتی در نخستین نشست خبری مرکز امور زنان و خانواده‌ که صبح امروز برگزار شد، حمایت از تعاونی‌های مسکن بانوان، طراحی پوشش‌های بیمه‌ای جدید برای مشاغل زنان، توجه ویژه به زنان نخبه و حمایت از آنان، پیشگیری از آسیب و مبارزه با فساد و ظلم علیه زنان با رویکرد عدالت محوری، ارتقای سلامت جسمی و روانی و نیز تقویت مراکز آموزشی و فرهنگی ویژه اوقات فراغت زنان را از جمله برنامه‌های مرکز طی پنج سال آینده برشمرد و اضافه کرد: در هر حوزه، برنامه‌ریزی‌ به صورت کوتاه و میان مدت انجام شده است.

وی با اشاره به این که برنامه‌ریزی‌های مرکز با توجه به دو استراتژی ساماندهی فعالیت‌های گذشته و ارزش آفرینی حداکثر از منابع محدودی که در اختیار مرکز است، در مورد برنامه مرکز در حوزه حقوقی، اظهار کرد: حمایت از تسهیلات حقوقی زنان، پیشنهاد اصلاح قوانین پس از بررسی و نیز طرح قوانین جدید به منظور پر کردن خلاءهای قانونی در حوزه زنان در برنامه‌های مرکز پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست، فریبا سوری ـ معاون امور اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مرکز امور زنان و خانواده‌ ـ از ایجاد زیرساخت‌ شبکه اجتماعی و ارائه میز کار برای سازمان‌های مردم نهاد فعال در امور زنان و نیز زنان فعال اجتماعی در عرصه‌های مختلف اجتماعی به عنوان یک طرح ملی یاد و عنوان کرد: تشکیل کمیته دختران جوان به منظور ایجاد پویایی و نشاط در میان جوانان از دیگر نقاط قوت برنامه‌های مرکز است که پیش از این سابقه نداشته است.

وی همچنین به همراهی دولت در سفرهای استانی توسط مرکز امور زنان و خانواده‌ اشاره و یادآور شد: سفرهای مرکز دو دوره انجام می‌شود که دور نخست آن با همراهی دولت و دور دوم توسط مرکز برای رصد و ارزیابی نتایج مصوبات دور نخست انجام می‌شود. 

 زهرا سجادی ـ معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ـ نیز در سخنانی، مهم‌ترین وظیفه معاونت خود را انجام پژوهش‌های موثر در تصمیم‌سازی‌ها و نیز فرهنگ‌سازی با بهره‌گیری از فرامین و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، قانون اساسی، سند چشم انداز کشور و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان و اضافه کرد: آموزش‌های ارائه شده توسط مرکز به دو شکل حضوری و غیرحضوری ترتیب داده شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح «حکمت و معرفت» در دولت دهم با همکاری اساتید معارف در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: این طرح به منظور ارتقای بصیرت زنان جامعه اجرا شده است.
سجادی به اجرای طرح ملی «رحمت» در دولت نهم اشاره و بیان کرد: این طرح آموزشی با همکاری حوزه‌های علمیه در کلیه نقاط کشور به اجرا در آمده است و در دولت دهم نیز ادامه خواهد داشت.
وی برنامه‌ریزی‌ مرکز روی زنان و مفغول ماندن مردان در برنامه‌های مرکز، به عنوان کسانی که در تعامل دائم با زنان هستند را از جمله نقاط ضعف برنامه‌های گذشته عنوان کرد و ادامه داد: طرح ارائه آموزش اجباری به سربازان با همکاری ارتش جمهوری اسلامی به تصویب رسیده است و به زودی اجرایی خواهد شد.
معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان از ارائه آموزش‌های غیرحضوری و مجازی به کلیه مشاغلان دستگاه‌های دولتی طی دو سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امسال نیز سومین دور این آموزش با موضوع تعامل با همسران، تربیت فرزندان و مقابله با مشکلات خانواده، با احتساب 38 ساعت آموزش ضمن خدمت به زنان شاغل ارائه خواهد شد.
وی با بیان این که نتایج اکثر پژوهش‌های مرکز به صورت کتاب چاپ شده است از انجام پژوه‌هایی در حوزه اشتغال، مسوولیت‌های مدنی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان در مرکز خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با پایان یافتن این پژوهش‌ها نتایج آن اعلام شود.
سجادی در پایان به اتمام رسیدن تدوین طرح نظام جامع حقوقی زنان در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این تهیه دانشنامه «فاطمی» که در قالب آن سبک زندگی ایرانی و اسلامی زنان ارائه می‌شود، نیز مراحل پایانی را طی می‌کند.

کد خبر 105466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز