همشهری آنلاین: یک روز مانده به برگزاری نخستین برنامه تجلیل از ناشران شهر ، نادر قدیانی ،مدیر انتشارات قدیانی از دست اندرکاران شهرداری تهران خواست ضمن تداوم کارشان درزمینه حمایت از نشر وکتاب، برنامه های جدی تری برای ترویج کتاب در تهران پیاده کنند.

به گزارش همشهری آنلاین قدیانی که با ستاد خبری مراسم تجلیل از ناشران شهر گفت و گو می کرد ضمن اشاره به توفیق کارهای فرهنگی وهنری در نتیجه تعامل گروهی گفت:«برای موفقیت یک انتشارات همکاری درست تمامی افراد مربوط به نشر از جمله مدیران چاپخانه‌ها، فروشگاه ها و ... لازم است و در صورتی می توان توفیق یک انتشاراتی را به انتظار نشست که  تمامی عوامل ذکر شده، عاشقانه در زمینه نشر فعالیت داشته باشند.»

وی با اشاره به مراسم تجلیل از انتشارات قدیانی گفت:« سال‌ها است بخش‌های مختلف از جمله، وزارت ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ...  مراسم تجلیل از انتشارات مختلف را برگزار کرده‌اند. سازمان فرهنگی هنری شهرداری هم به این جمع پیوسته است. از برگزارکنندگان چنین برنامه‌هایی انتظار می‌رود تنها به یک مراسم بسنده نکنند و در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی هم اقداماتی انجام دهند».

او ادامه داد:« در صورتیکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری پس از برگزاری این مراسم هم حمایت خود را از حوزه نشر ادامه دهد، آن‌گاه خود از سود این حرکت بهرمند می‌شود. زیرا وجود بی‌فرهنگی در جامعه بیش از هر سازمان و نهادی شهرداری را دچار مشکل می‌کند».

مراسم تجلیل از انتشارات قدیانی ساعت 15 تا 17 بیستم آذر ماه در فرهنگسرای دانشجو واقع در خیابان یوسف آباد، کوچه بیست‌ و ‌یکم، بوستان شفق برگزار می‌شود. علی موسوی گرمارودی، مصطفی رحماندوست، مهدی حجوانی و نادر قدیانی در این مراسم سخنرانی خواهند داشت.

دومین نشست از مجموعه نشست‌های تجلیل از ناشران شهر، ساعت 15 تا 17 چهارشنبه بیست و دوم آذر ماه در همان مکان برگزار خواهد شد. این نشست به تقدیر از بنیاد نهج البلاغه اختصاص دارد.

کد خبر 10609

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز