پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

علی مولوی: ترقه جان، سلام! خوبی یا نه؟ کیفت کوک است؟

همه چیز مرتب است؟ آن بسته‌ای که فرستادم رسید؟ همان شکلات‌هایی که وسطش فندق دارد؟ آنها را نخوری ها! آنها را برای گرانتیلیلیا (تمساح خانوادگی) فرستادم که خیلی دوست دارد. فقط حتماً وقتی خوردشان، دندان‌هایش را برایش مسواک بزن تا خراب نشوند!
بگذریم. امروز یک چیزی شنیدم که نزدیک بود از خنده منفجر بشوم! فکرش را بکن اگر منفجر می‌شدم، این آقای صاحب‌خانه چه‌قدر شاکی می‌شد!

حالا خبر چه بود. در روزنامه خواندم که حدود چهارصد سال پیش یک آقایی به اسم گالیله کشف کرده که زمین گرد است! هاهاها! هاهاها! خودت را نگه‌دار! الان غش می‌کنی ها! آرام باش. فکرش را بکن این مردم به قول خودشان پیشرفته فقط چهارصد سال است می‌دانند که زمین گرد است! اما نزدیک‌ترین سند تاریخی ما در جزیره نشان می‌دهد هزار و دویست و چهل و هفت سال پیش دانشمند بزرگ جزیره‌مان، «شِرتوشِرتوشِرتوک» کشف کرده بود که زمین گرد است. حالا این که اینها نمی‌دانستند زمین گرد است بماند، ببین توی این چهارصد سالی که می‌دانند چه بلایی به سر زمینشان آورده‌اند: لایه اُزونش را سوراخ کرده‌اند و جنگل‌هایش را نابود کرده‌اند و حیوان‌هایش را منقرض کرده‌اند و جنگ‌های جهانی به راه انداخته‌اند. حالا اگر مثل ما از هزار و دویست و چهل و هفت سال پیش‌ می‌دانستند که زمین گرد است، احتمالاً تا امروز خودشان هم منقرض شده بودند!

بعد در پایان همین مطلب در روزنامه، در مورد گروه‌هایی نوشته بود که محافظ زمین و محافظ طبیعت هستند و می‌خواهند زمین را حفظ کنند. یکی نیست بهشان بگوید خب چرا از اول همین کار را نکردید که لایه اُزون را این شکلی نکنید و گیاهان زمین را به این حال و روز در نیاورید. این شهری‌ها اصولاً باید یک کاری بکنند که من و تو بهشان بخندیم!

قربانت، جرقه

کد خبر 105825

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز