پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماره بهار 1389 فصلنامه ادبیات و سینما منتشر شد

ویژه‌نامه این شماره مجله که عکس روی جلد را هم به خود اختصاص داده است، مربوط  به داریوش مهرجویی، سینماگر ایرانی است.

در این بخش مصاحبه پرویز جاهد با داریوش مهرجویی در مورد فیلم‌هایش آمده است.

همچنین مطالبی در مورد فیلم‌های شاخص داریوش مهرجویی از جمله "آقای هالو" نوشته زاون قوکاسیان، "بانو" نوشته مهرزاد دانش، "هامون" نوشته شاپور عظیمی، "اجاره‌نشین‌ها" نوشته رضا مولایی، "سنتوری" نوشته روزبه حسینی، "میکس" نوشته کیوان پاک‌فر و "درخت گلابی" نوشته کاوه احمدی، "لیلا" نوشته محمود حقیقت ثابت، "دایره مینا" نوشته رضا غیاث آمده است.

 همچنین  در میزگردی جواد طوسی، محمود کلاری و حسین پاینده به بررسی آثار مهرجویی پرداخته‌اند.

در این ویژه‌نامه مینو فرشچی در مورد سه فیلم سارا، پری و لیلا که هم بر مبنای اقتباس از آثار ادبی ساخته‌شده‌اند، و رضا پوده در مورد اقتباس سینمایی داستان‌های سالینجر بوسیله مهرجوی مقالاتی دارند.

به غیر از ویژهنامه مهرجویی، در بخش سینمایی این شماره فصلنامه گفتگوی مفصلی با ایرج کریمی در مورد کارهای سینمایی‌اش و تاثیر تجربه جنگ در گفتگو با پنج فیلمساز دفاع مقدس را می‌توان خواند.

 در بخش شعر فصلنامه شعرهایی از جواد مجابی، منصور اوجی و ترجمه‌ از یکی از شعرهای چارلز بوکوفسکی، شاعر معاصر آمریکایی آمده است.

در بخش نقد فصلنامه مقاله‌ای از جواد مجابی در مورد شعر است. همچنین موضوع "نوستالژی" در ادبیات از جمله در  مصاحبه‌‌ای با ضیاء موحد و مقالاتی از  حافظ موسوی، علی باباچاهی، احمد میراحسان، علی شروقی به بحث گذاشته شده است.
در این بخش سید علیرضا میرنقی هم در مقاله‌ای به نوستالژی در فرهنگ موسیقی معاصر ایران و پویا رفویی به نوستالژی در سیاست پرداخته است.

در بخش نظری فصلنامه موضوع دیالکتیک در مطالبی از صالح نجفی، جواد گنجی، عباس مخبر،آرش ویسی، مریم عباس‌بیگی مورد بررسی قرار گرفته است.

 شماره بیست و چهارم فصلنامه ادبیات و سینما، بهار 1389 در 146 صفحه و به قیمت 2500 توما ن به بازار مطبوعات آمده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت مجله www.cinemavaadabiat.com مراجعه کنید.

کد خبر 105722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز