چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: سوم اردیبهشت در نبرد‌های سرنوشت ساز تهران و تبریز، فینالیست‌های جام حذفی مشخص می‌شوند

(ساعت19:05)

در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس در حضور تماشاگرانش تنها به شکست صبای قم و رسیدن به فینال فکر می‌کند. شکست خانگی مقابل سایپا وتساوی در زمین تراکتور‌سازی‌، نه تنها به امیدهای قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر پایان داد بلکه با سقوط این تیم به رده چهارم، کسب سهمیه آسیایی هم در ابهام قرار گرفت و همین موضوع، انگیزه این تیم را برای فتح جام حذفی بیشتر می‌کند.

محمود خوردبین، سرپرست پرسپولیس درباره این بازی می‌گوید: «ما تمام هم و غم خود را برای قهرمانی در جام حذفی گذاشته‌ایم. این بازی برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد و امیدوارم روز جمعه با حضور 100هزار تماشاگر پرشور به فینال جام حذفی برسیم و راه قهرمانی را هموار کنیم.»

این بازی نخستین آزمون سخت پرسپولیس در جام حذفی محسوب می‌شود. سرخ پوشان در مسیر نیمه نهایی با هیچ تیم لیگ برتری روبه‌رو نشدند و حریف مرحله قبل این تیم، پتروشیمی تبریز دسته اولی بود. اما صبا‌ که در اوج آمادگی است، می‌تواند برای مردان دایی دردسرساز شود.

این تیم برخلاف پرسپولیس در سال 89 نتایج خوبی گرفته. صبا ابتدا توانست استقلال را 2 بر یک شکست دهد و هفته گذشته در شیراز مقاومت را با نتیجه 4 بر یک شکست داد. این پیروزی‌ها کربکندی را امیدوار کرده که تیمش فردا پرسپولیس را هم شکست بدهد.

سرمربی صبا که تیمش در مراحل قبلی سپاهان و مس، 2 تیم آسیایی را حذف کرده، می‌گوید:« طبیعی است ما باید برابر تیمی که از حمایت تماشاگران متعصب سود می‌برد، قرار بگیریم و در این میدان مهم اگر بازیکنان قدرت و توان خود را به نمایش بگذارند می‌توانیم در ورزشگاه آزادی به پیروزی بزرگی برابر پرسپولیس برسیم.

ما از روز نخست جام حذفی را جدی گرفتیم و با شکست دادن سپاهان و مس خود را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در این جام معرفی کردیم. به غیراز قهرمانی نتیجه دیگری برایمان ارزشی ندارد، به همین دلیل می‌خواهیم راه سخت و طولانی خود در جام حذفی را با قهرمانی به پایان برسانیم و تلاش خواهیم کرد در 90 دقیقه کار را تمام کنیم؛ هرچند ممکن است بازی به وقت اضافی و پنالتی هم بکشد که در این صورت ریسک زیادتر خواهد شد.»

کربکندی اضافه می‌کند که صبا هم مثل پرسپولیس به‌دنبال سهمیه آسیاست:« ما در لیگ شانسی نداریم و برای آسیایی شدن تنها جام حذفی برایمان باقی مانده است.» وی پیش از این یک بار توانسته است با ذوب آهن به قهرمانی جام حذفی برسد و صبا هم در سال 84 توانسته به این عنوان دست یابد. رویارویی 2تیم در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی با برتری یک برصفر پرسپولیس به پایان رسید و بازی برگشت در قم یک بریک مساوی شد،‌ اما این بازی‌ها در زمان مربیگری کرانچار بود.

گسترش فولاد- ذوب‌آهن

در دیگر بازی نیمه نهایی، ذوب‌آهن برای رسیدن به فینال و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش،  بازی سختی در خانه گسترش فولاد در ورزشگاه یادگار امام تبریز دارد (ساعت 16:00 ). ذوب‌آهن پس از نتایج بسیار خوبش در لیگ قهرمانان آسیا، افت شدیدی داشت که دلیل اصلی آن فشردگی تقویم این تیم بوده است.

آنها پس از 2 پیروزی متوالی مقابل بنیادکار، با پیکان به تساوی رسیدند و به الوحده و استقلال باختند تا از قهرمانی لیگ ناامید شوند. ابراهیم‌زاده پس از شکست روز دوشنبه تیمش گفت:« بازیکنان ذوب‌آهن از نظر فوتبالی افت نکرده‌اند بلکه روی آنها فشار وجود دارد. معتقدم آنها دچار فوتبال زدگی شده‌اند. » ذوبی‌ها حتی به سازمان لیگ پیشنهاد کردند بازی فردایشان به تعویق بیفتد که مورد موافقت قرار نگرفت.

گسترش فولاد را باید پدیده جام حذفی دانست که به‌عنوان یک تیم دسته اولی توانسته با حذف تراکتورسازی و مس رفسنجان به نیمه نهایی برسد.

در این تیم تبریزی بازیکنان باتجربه‌ای مثل رسول خطیبی، عباس آقایی و علی انصاریان بازی می‌کنند و هدایت این تیم بر عهده فرهاد کاظمی است که پیش از این با سپاهان توانسته قهرمان جام حذفی شود. سرمربی گسترش فولاد تبریز می‌گوید که شناخت کاملی از تیم ذوب‌آهن دارد: « نقطه قوت ما آمادگی بازیکنان تیم است که می‌تواند زمینه برتری برابر تیم خسته ذوب‌آهن را فراهم کند.

ذوب‌آهن اصفهان، یکی از تیم‌های قابل احترام و با شخصیت فوتبال ایران است که انضباط بسیار خوبی دارد اما تنها نقطه ضعف ذوب‌آهن، خستگی بازیکنانش است. آنها هم در مسابقات آسیایی و هم در لیگ‌برتر عملکرد خوبی داشتند. ما فیلم 5-4 بازی آخر ذوب‌آهن را دیده‌ایم و از تاکتیک این تیم شناخت کاملی داریم. ضمن اینکه برای مهار 3-2 بازیکن بزرگ این تیم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

کاظمی اضافه می‌کند: «با حمایت تماشاگران فوتبال فهم تبریزی، باید از میزبانی خود به بهترین شکل استفاده  کنیم و با شکست تیم ذوب‌آهن و صعود به فینال جام حذفی، افتخار بزرگی را برای فوتبال تبریز و تیم گسترش فولاد رقم بزنیم.»

کد خبر 105694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز