مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فن‌آوری‌های جدید اقتصادی‌سازی همچون کاهش حجم خودروها، سامانه‌های استارت و توقف و بهبود آیرودینامیک خودروها فقط در صورتی به طور کامل موثر خواهند بود که با عادت‌های رانندگی مصرف بهینه سوخت توام شوند

خبرگزاری آلمان از هامبورگ گزارش داد، این یافته کارشناسان در اداره آزمایش‌های فنی DEKRA در آلمان است. این مقامات پس از آزمایشی در طول بیش از 114 کیلومتر در خیابان‌های شهر، بزرگراه و جاده با استفاده از خودروهای کم‌مصرف و دارای صرفه اقتصادی و مقایسه آن با رانندگی در جاده‌های مشابه دارای مدل استاندارد به این نتیجه رسیده‌اند.

کلمنس کلینکه (Clemens Klinke)، عضو هیات مدیره DEKRA می‌گوید: "ما دریافتیم که فن‌آوری‌های اقتصادی‌سازی واقعا مفید هستند و می‌توانند مصرف سوخت را بین هفت تا هشت درصد کاهش دهند. اما فن‌آوری اقتصادی‌سازی به خودی خود کفایت نمی‌کند. این را باید با رانندگی ضمن رعایت مصرف بهینه سوخت، توام کرد."

به گفته کلینکه، همچنین می‌توان مصرف سوخت را بین 10 تا 20 درصد با آموزش‌های مفید به رانندگان کاهش داد.

کارشناسان DEKRA خاطرنشان کردند که عواید حاصل از صرفه‌جویی با سیستم‌های مجهز به فن‌آوری اقتصادی‌سازی بستگی به این دارد که در سال چند کیلومتر مسافت طی شود. فن‌آوری اقتصادی‌سازی زمانی مفید واقع می‌شود که بین 30 هزار تا 40 هزار کیلومتر در سال پیموده شود.

کد خبر 105652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز