رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا اعلام کرد: طی ایام نوروز، 2‌میلیون و 59‌هزار تخلف رانندگی در سراسر کشور ثبت‌شده است.

سرهنگ علیرضا جهانگیری گفت: از 2‌میلیون تخلف ثبت شده در کشور 18/56درصد آن را تخلفات هفت‌گانه مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات نمایشی و... به‌خود اختصاص داده‌اند.

تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها اجباری می‌شود

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از اول اردیبهشت ماه سال‌جاری در کشور اجباری می‌شود.سرهنگ علیرضا جهانگیری افزود: طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از بهمن ماه سال 88 به‌صورت اختیاری در کشور آغاز شد اما این طرح از اول اردیبهشت‌ماه امسال برحسب جدول زمان بندی اجرایی می‌شود و تا اول مرداد سال 90 ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5/2 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که شماره‌گذاری نشده‌اند و با اجرای این طرح ضمن از رده خارج شدن موتورسیکلت‌های فرسوده، نشانی مالکان موتورسیکلت‌ها نیز مانند خودروها بروز رسانی می‌شود.

جهانگیری با اشاره به جدول زمان‌بندی طرح تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها گفت: موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد سمت راست پلاک آنها یک و 2 است از اول اردیبهشت ماه تا اول مرداد،

موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد سمت راست پلاک آنها 3 و 4 است از اول مردادماه تا اول آبان ماه، موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد پلاک آنها 5 و 6 است از اول آبان تا 19 بهمن ماه و موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد سمت راست پلاک آنها 7 و 8 است از یکم بهمن سال 89 تا اول اردیبهشت سال 1390 و درنهایت موتورسیکلت‌هایی که نخستین عدد  سمت راست آنها 9  بوده و سایر پلاک‌هایی که تعویض نشده اند،  از اول اردیبهشت تا اول مرداد سال 90مهلت دارند نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند.

کد خبر 104399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز