سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: رشته باریکی که حمید استیلی را به استیل آذین پیوند می‌داد

با تساوی بدون گل مقابل تیم قعرجدولی ابومسلم کاملا از هم گسیخت تا باشگاه در فاصله 3 بازی تا پایان فصل، تصمیم به برکناری سرمربی بگیرد. یک هفته پیش از این هم استیل آذین در یک چهارم نهایی جام حذفی مغلوب ذوب‌آهن شده بود؛تورنمنتی که برای باشگاه اهمیت ویژه‌ای داشت. استیل آذین پس از صعود به لیگ برتر، با هزینه زیاد و خرید ستارگانی مثل علی کریمی، حسین کعبی و در نهایت مهدی مهدوی‌کیا، کسب یکی از سهمیه‌های آسیا را هدف قرار داد ولی تساوی روز جمعه در ورزشگاه اکباتان مقابل ناامید‌ترین تیم لیگ،  شانس این تیم برای کسب رتبه سوم و حتی چهارم -که در حالتی خاص منجر به صعود به لیگ قهرمانان آسیا می‌شود- را به حداقل رساند.

استیلی پیش از این بازی هم جایگاه مطمئنی روی نیمکت استیل آذین نداشت و نتایج پرنوسان این تیم در لیگ برتر، باشگاه را درباره حفظ این سرمربی جوان دچار تردید کرده بود و شاید نبودن یک مربی مناسب جایگزین بود که به ادامه این همکاری انجامید.

حتی یک بار استیلی که می‌دانست فصل آینده قطعا جایی در تیم نخواهد داشت، تصمیم به استعفا گرفت ولی مدیریت باشگاه ترجیح داد با توجه به نزدیک بودن پایان فصل، او را بازگرداند.

خبر برکناری استیلی و انتخاب افشین پیروانی به‌عنوان سرمربی جدید،  با واکنش برخی بازیکنان از جمله علی کریمی روبه‌رو شد که عقیده داشت این تغییرات می‌توانست در نیم‌فصل یا پایان فصل انجام شود.

اما مصطفی آجورلو، مدیرعامل استیل آذین می‌گوید که باشگاه برای رسیدن به اهدافش، چاره‌ای جز این تغییر نداشته: «دوست داشتم همکاری با استیلی را ادامه می‏دادیم اما به خاطر باشگاه و رسیدن به اهداف‌مان تصمیم دیگری گرفتیم. فوتبال شبیه زندگی است؛ چه مدیر، چه مربی و چه بازیکن، این شرایط برای همه وجود دارد.

حقیقت این است که مایل بودم با استیلی کار را ادامه بدهم و اگر فرصت‎های ما در بازی با ابومسلم گل می‌شد، شاید این اتفاق نمی‎افتاد. به هر حال باید به مسئولان باشگاه و اعضای هیأت‌مدیره حق داد که درخصوص تیم تصمیم‌گیری کنند. تصمیم بسیار مهمی بود. این مهم بود که  ببینیم چه تصمیمی به نفع باشگاه است.

جلسات سختی داشتیم و در نهایت به نتیجه رسیدیم.» آجورلو اضافه کرد:
« 3 بازی در پیش داریم و در این بازی‎ها باید به درک مشترکی برسیم. ما باید امسال تیم را به آسیا ببریم. امروز در فوتبال ما نتیجه مهم است. »

حشمت مهاجرانی، مدیر فنی استیل آذین هم در ابتدای جلسه معارفه پیروانی گفت: «استیلی با صداقت کار کرد اما صلاح مدیریت مجموعه بر این بود که تغییراتی در کادر فنی ایجاد کنند. در آستانه بازی با پرسپولیس مطمئن باشید همه قلب او با تیم ماست.» او اضافه کرد:« در روزهای اخیر جلسات زیادی با آقای آجورلو و همین‌طور چراغپور داشتیم. من حمید را خیلی دوست دارم اما باید این چیزها را در فوتبال پذیرفت.‌»

مهاجرانی خطاب به بازیکنان هم گفت: «باید با تمام قدرت برای بازی بعدی آماده شویم و تکلیف خودمان را خودمان روشن کنیم. همه چیز در بازی ما مقابل پرسپولیس رقم می‎خورد. هر بازیکنی اگر در بازی با ابومسلم اشتباهی داشت، برای جبران اشتباهات خودش تلاش کند.»انتخاب پیروانی ‌ شوکی است که باشگاه به‌عنوان آخرین راه‌حل برای کسب سهمیه آسیا به کار برد.

این مربی جدید اما هیچ قولی نداد. او جریان انتخابش را اینگونه شرح داد: «48 ساعت پیش این پیشنهاد را دریافت کردم. تنها با هدف کمک به مجموعه استیل آذین وارد این باشگاه شدم و امیدوارم به اهدافمان دست پیدا کنیم.» 

سرمربی جدید استیل آذین اضافه کرد:« من نیامده‎ام که در این 3 بازی شق‌القمر کنم. آمده‎ام تا صمیمیت و رفاقت را در تیم بیشتر کنم. این تیم برای من بوی پرسپولیس را می‎دهد و همه ما پرسپولیسی هستیم اما الان با خود پرسپولیس رقابت داریم و باید با قدرت رقابت کنیم.»

کد خبر 105603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز